`Vrouwen grootste gebruikers van winkelsites`
Het overzicht over mei geeft een beeld van het internetgebruik in 49 Europese markten, geaggregeerd op Europees niveau. Daarnaast biedt het aparte analyses van 18 markten. Tumblr.com scoorde het hoogste aandeel vrouwen, die samen goed waren voor 69 procent van de tijd die op dit populaire social network werd doorgebracht. Verder blijkt dat vrouwen de meeste tijd spendeerden in diverse winkelcategorieën, zoals Geuren/cosmetica (71 procent), Kleding (67 procent) en Postorderbedrijven (65 procent).
Tumblr.com
191,5 miljoen Europese vrouwen van 15 jaar en ouder waren in mei 2012 online. Ze staan daarmee voor 48,4 procent van de totale internetpopulatie en voor 46,9 procent van de tijd die in deze maand online werd doorgebracht. In de top100 van webproperties had Tumblr.com het hoogste aandeel vrouwen. Samen waren ze goed voor 69 procent van de tijd die op deze website werd doorgebracht. Het Duitse postorderbedrijf Otto Gruppe (68,8 procent) staat tweede in deze lijst en aanbiedingensite Groupon (61,7 procent) komt op de derde plaats. De totale tijd die Europese vrouwen doorbrachten op de websites van Mail.ru was bijzonder hoog, maar niet verrassend volgens ComScore: deze groep bevat e-mailservices en het tweede social network van Rusland, Odnoklassniki.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Winkel- en communitysites
Winkelsubcategorieën maken de helft van de top 10-websitecategorieën uit wat betreft de tijd die vrouwen er doorbrachten. Zo wordt duidelijk hoe de verhouding man-vrouw ligt op het gebied van online-shopping. De winkelcategorie Geuren/cosmetica staat bovenaan: 70,9 procent van de tijd die er in mei is doorgebracht komt voor rekening van vrouwen. Deze categorie wordt gevolgd door de community Beauty/fashion/style (67,9 procent) en de winkelcategorie Kleding (66,8 procent). Informatieve sites over gezondheid trokken ook relatief veel vrouwen (63,6 procent van de tijd), wat wijst op een grotere proactieve belangstelling van vrouwen voor gezondheidsvragen.
Europees internetgebruik per land
Hieronder vindt u een overzicht van het Europees internetgebruik in 18 markten waarvoor ComScore individuele metingen verzorgt. Het Russische internetpubliek was in mei 2012 weer de grootste online markt in Europa met 57,9 miljoen gebruikers. De Britten waren de meest intensieve internetgebruikers binnen Europa, met een gemiddelde van 39,1 uur per gebruiker, wat neerkomt op een toename van 5 procent in de afgelopen maand. Turkije neemt de eerste plaats in op het gebied van het aantal pagina’s dat gebruikers in mei bezochten: 3,674.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid