W+K meest bekroond, Lemz runner-up
Wieden+Kennedy is het meest bekroonde bureau van het afgelopen jaar, op de voet gevolgd door Lemz. Dit blijkt uit de ranglijst van meest bekroonde bureaus in de Bekroningenbijlage die deze week verschijnt. Adformatie zette niet alleen de meest bekroonde bureaus op een rij, maar ook de creatieven, campagnes, regisseurs en productiemaatschappijen.
De top vijf van bureaus bestaat verder uit: Tribal DDB, Y&R Amsterdam (gedeeld 3e), Publicis (4) en TBWA\Neboko (5). Tribal DDB en W+K leveren de meest bekroonde creatieven. Pol Hoenderboom, Bart Mol en Chris Baylis van Tribal vielen in de prijzen voor hun campagne Obsessed With Sound voor Philips. Zij delen de eerste plek met Eric Quennoy, Mark Bernath, Freddie Powell en Stuart Harness die Nike Write the Future maakten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDeze twee campagnes staan ook in de top drie van meest bekroonde campagnes. Lemz levert de nummer één met zijn Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers. Omdat Lemz geen creatieven noemt bij deze campagne, ontbreken de bedenkers in de lijst van meest bekroonde creatieven.
Opvallend zijn de ranglijsten van meest bekroonde productiemaatschappijen. Zowel in film als online worden die aangevoerd door buitenlandse bedrijven. Bureaus als W+K en Tribal DDB blijken grote producties nog altijd neer te leggen bij bekende productiehuizen in met name Londen. Dit levert ook top drie van grote namen bij de regisseurs op: Alejandro González Iñárritu, Rob Chiu en Fredrik Bond. Overigens worden zij gevolgd door bekende Nederlandse namen als Bart Timmer, Jasper Zwartjes, Jonathan Herman, Jeroen Annokkee, Mattias Schut en Paula van der Oest.
Zie voor de complete lijsten de Bekroningenbijlage die bij het nummer van Adformatie van deze week is gevoegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid