Overslaan en naar de inhoud gaan

W+K meest bekroond, Lemz runner-up

Wieden+Kennedy en Lemz vielen het afgelopen jaar het vaakst in de prijzen. Pol Hoenderboom en Bart Mol (Tribal DDB) behoren tot de meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wieden+Kennedy is het meest bekroonde bureau van het afgelopen jaar, op de voet gevolgd door Lemz. Dit blijkt uit de ranglijst van meest bekroonde bureaus in de Bekroningenbijlage die deze week verschijnt. Adformatie zette niet alleen de meest bekroonde bureaus op een rij, maar ook de creatieven, campagnes, regisseurs en productiemaatschappijen.

related partner content for mobile comes here

De top vijf van bureaus bestaat verder uit: Tribal DDB, Y&R Amsterdam (gedeeld 3e), Publicis (4) en TBWA\Neboko (5). Tribal DDB en W+K leveren de meest bekroonde creatieven. Pol Hoenderboom, Bart Mol en Chris Baylis van Tribal vielen in de prijzen voor hun campagne Obsessed With Sound voor Philips. Zij delen de eerste plek met Eric Quennoy, Mark Bernath, Freddie Powell en Stuart Harness die Nike Write the Future maakten.

Deze twee campagnes staan ook in de top drie van meest bekroonde campagnes. Lemz levert de nummer één met zijn Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers. Omdat Lemz geen creatieven noemt bij deze campagne, ontbreken de bedenkers in de lijst van meest bekroonde creatieven.

Opvallend zijn de ranglijsten van meest bekroonde productiemaatschappijen. Zowel in film als online worden die aangevoerd door buitenlandse bedrijven. Bureaus als W+K en Tribal DDB blijken grote producties nog altijd neer te leggen bij bekende productiehuizen in met name Londen. Dit levert ook top drie van grote namen bij de regisseurs op: Alejandro González Iñárritu, Rob Chiu en Fredrik Bond. Overigens worden zij gevolgd door bekende Nederlandse namen als Bart Timmer, Jasper Zwartjes, Jonathan Herman, Jeroen Annokkee, Mattias Schut en Paula van der Oest.

Zie voor de complete lijsten de Bekroningenbijlage die bij het nummer van Adformatie van deze week is gevoegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in