Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen in Europese communicatiesector groeit, een piepklein beetje

Duitsland noteerde het hoogste niveau, Groot-Brittannië het laagste.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het vertrouwen van bedrijven in de Europese advertising- en marketingcommunicatiesector is in het derde kwartaal van dit jaar en heel klein beetje gegroeid, van +2 in juli 2017 naar +3 in oktober.  

related partner content for mobile comes here

De kleine stijging komt na een fikse val van 16 punten in de eerste helft van dit jaar.

Aldus de Europese Advertising Business Climate Index*, uitgegeven door de Europese Associatie van Communicatiebureaus (EACA).

 

Maar het getal van +3 is het Europese gemiddelde. Van de vier landen in de index waar het meeste wordt uitgegeven aan advertising, zag alleen Duitsland een positieve toename: van +23 naar +29.

De andere drie landen noteerden wel een stijging maar bleven ruim onder de 0: Groot-Brittannië ging van -29 naar -18, Italië van -21 naar -5, en Frankrijk bleef stabiel op -5.

Ondanks de stijging noteerde Groot-Brittannië het laagste vertrouwensniveau van de deelnemende Europese landen. Duitsland noteerde het hoogste niveau.

Nederland steeg overigens van 10 naar 15.

Naast Italië liet ook Cyprus een aanzienlijke verbetering zien: van -22 naar +13.

De landen met de grootste daling: Spanje (van +22 naar _6) en Zweden (van +33 naar +18).

Overigens heeft dat lage Britse vertrouwen geen invloed op de bestedingen, zo blijkt: volgens cijfers uit het Advertising Association/WARC Expenditure Rapport groeiden de bestedingen in Groot-Brittannië het eerste half jaar van 2017 met 3,7 procent naar 10,8 miljard Engelse ponden.

*Ieder kwartaal wordt er door EACA onderzoek gedaan naar bedrijven in de Europese advertising- en marketingcommunicatiesector. De onderzoekers onderwerpen managers aan een business assesment, kijken naar gehaalde omzetten (en naar omzetverwachtingen), bestedingen van merken en de  werkgelegenheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in