Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola 2025: verdere suikerverlaging, afvalstroom aanpakken en vrouwen in het management

De frisdrankfabrikant presenteert maandag zijn nieuwe actieplan voor duurzaamheid: ‘This is Forward’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onder de noemer ‘This is Forward’ doet Coca-Cola maandag zijn plannen uit de doeken ten aanzien van duurzaamheid. Drie beloftes voor 2025 staan centraal.

related partner content for mobile comes here

50 procent van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa is afkomstig uit caloriearme of calorievrije dranken
In 2016 was dit nog 34 procent. Coca-Cola zegt dat naast productinnovaties door middel van duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen het consumenten gemakkelijker wordt gemaakt om bewust om te gaan met suikerconsumptie.

100 procent van de verpakkingen wordt ingezameld en het percentage gerecycled plastic dat als grondstof voor nieuwe PET-flessen wordt gebruikt, moet naar 50 procent (nu nog 21 procent)
Coca-Cola zegt naast samenwerken met andere partijen, de kracht van zijn merken te willen inzetten om mensen te motiveren tot recycling.

Ten minste 40 procent van de managementfuncties wordt vervuld door vrouwen
Bij een plek midden in de samenleving, past volgens Coca-Cola een verantwoordelijkheid waaraan het op diverse manieren invulling geeft. De fabrikant: ‘Bijvoorbeeld door het aantal partnerships met maatschappelijke organisaties uit te breiden en meer medewerkers te motiveren om vrijwilligerswerk te doen. Coca-Cola biedt een open, diverse en betrokken werkomgeving en gaat de positie van jonge mensen en vrouwen binnen de organisatie verder versterken. Tenminste 40 procent van de managementfuncties wordt in 2025 bekleed door vrouwen.’

Meer doelen
Naast deze hoofdthema’s zijn er onder meer doelstellingen op het gebied van klimaat, water en de leveringsketen gedefinieerd:
De uitstoot van broeikasgassen door eigen bedrijfsactiviteiten wordt met 50 procent teruggebracht.

Voor 2020 zullen we onze belangrijkste grondstoffen uit de land- en bosbouw voor 100 procent duurzaam inkopen.

Lees hier de Nederlandse samenvatting van het actieplan voor duurzaamheid.



Lees hier de Nederlandse samenvatting van het actieplan voor duurzaamheid.

hier de Nederlandse samenvatting van het actieplan voor duurzaamheid.

de Nederlandse samenvatting van het actieplan voor duurzaamheid.

 

12 duizend consumenten
Coca-Cola Nederland volgt hiermee de doelstellingen die op in West-Europees niveau zijn bepaald. Coca-Cola zegt dat het plan tot stand is gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven. ‘Maar ook’, zegt Coca-Cola, ‘met behulp van inzichten van meer dan 12 duizend consumenten in zes landen en bijna duizend medewerkers van Coca-Cola.’

Kennis ophalen
Coca-Cola gaat in Nederland de dialoog aan onder de titel ‘Coca-Cola OPEN’ (zie hierboven). Jaap Wassink, topman bij Coca-Cola European Partners Nederland, zegt in een toelichting: ‘We gaan in gesprek met mensen uit de politiek, gemeenten, bedrijven, onderwijs, maatschappelijke organisaties én uiteraard met onze klanten. In die gesprekken willen we kennis ophalen om invulling te geven aan deze acties, en leren wat we verder kunnen doen om een blijvende positieve en duurzame bijdrage te leveren aan onze maatschappij.’

Gemaakt in Nederland
De campagne die Coca-Cola Nederland vandaag (in ieder geval in de landelijke dagbladen) startte - Coca-Cola, Gemaakt in Nederland - lijkt aan te sluiten bij de doelstelling van het frisdrankconcern om midden in de samenleving te staan. Coca-Cola wil duidelijk maken (zie afbeelding hieronder) dat de betrokkenheid van de fabrikant bij Nederlandse samenleving groot is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in