'Oriënterende gesprekken over verkoop verlieslijdend VI'


Dat bevestigen bronnen aan Adformatie. WPG Uitgevers (met tijdschriftentak WPG Media) zou willen kijken of men het voetbaltitel kan slijten nu de uitgever in zwaar weer zit, zeggen de bronnen. Daarom voert men 'verschillende gesprekken met geïnteresseerden'.
Vorig jaar leed WPG een nettoverlies van 2,5 miljoen, tegenover 2,3 miljoen winst in 2015. Verder werd afgelopen zomer bekend dat dertig gezichtsbepalende kinderboekenschrijvers zijn opgestapt bij uitgeverij Querido Kind, onderdeel van WPG, omdat ze het niet eens waren met de koers die de uitgever wil varen.
Nova Media en Talpa
AD is vanmiddag wat stelliger over VI: er zijn twee potentiële kopers, maar zou ook een aantal partijen zijn afgehaakt.
Nova Media's Boudewijn Poelmann bevestigt dat hij in gesprek is geweest, maar hij zag er vanaf. Dat zou ook gelden voor Talpa Holding (John de Mol), dat VI te duur zou vinden. Maar Talpa geeft geen commentaar op dergelijke zaken.
WPG ontkent in gesprek te zijn over de verkoop van VI. Woordvoerder Gijs Fennell zegt: 'We willen juist vooruit met Voetbal International. Daar zijn nu verschillende sessies over en binnenkort wordt daar meer over bekend.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press Photo
WPG ontkent in gesprek te zijn over de verkoop van VI. Woordvoerder Gijs Fennell zegt: 'We willen juist vooruit met Voetbal International. Daar zijn nu verschillende sessies over en binnenkort wordt daar meer over bekend.'
Verlies en reorganisatie
De voetbaltitel leed vorig jaar 1,5 miljoen euro verlies en moest een aantal banen schrappen. Dit jaar zal VI opnieuw verlies draaien. Dit jaar vertrokken onder meer uitgever Robert van den Ham, marketeer Maarten Roomer en hoofd commercie & partnerships Arne van den Berg.
De titel miste de afgelopen jaren digitaal de slag én de publiciteit die voormalig hoofdredacteur Johan Derksen genereerde.
marketeer Maarten Roomer en hoofd commercie & partnerships Arne van den Berg.
De titel miste de afgelopen jaren digitaal de slag én de publiciteit die voormalig hoofdredacteur Johan Derksen genereerde.
.
De titel miste de afgelopen jaren digitaal de slag én de publiciteit die voormalig hoofdredacteur Johan Derksen genereerde.
De titel miste de afgelopen jaren digitaal de slag én de publiciteit die voormalig hoofdredacteur Johan Derksen genereerde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid