Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlies van Tesco drukt Heinekens bierverkoop in Groot-Brittannië

Tegenvallend zomerweer in Nederland en Frankrijk deed de bierverkoop ook geen goed.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Toch boekte de fabrikant in de eerste negen maanden van 2017 een winst van 1,5 miljard euro. Vorig jaar stond de teller na dezelfde periode op 1,2 miljard euro. Topman Jean-François van Boxmeer spreekt in een toelichting van "solide" prestaties, te danken aan een versnelling van organische groei in Azië Pacific en Afrika, het Midden-Oosten en Oost-Europa.

In Vietnam schoot de verkoop van het merk Tiger omhoog. Heineken deed het ook goed in Mexico en Brazilië, in het laatste land dankzij de verkoop van premium (duurdere) merken.

Alles bij elkaar bracht Heineken 2,5 procent meer bier aan de man en vrouw.

De volumes in Europa gingen echter met 2,8 procent omlaag. Dat komt deels door slecht zomerweer in de belangrijke markten Frankrijk en Nederland. Het besluit van het Britse Tesco om vanaf eind maart een stuk minder Heineken-merken in de schappen te zetten, deed de verkoop ook geen goed.

Ook in Polen wist Heineken minder bier te slijten, door minder promotieactiviteiten.

Voor heel 2017 verwacht de brouwer verdere autonome groei van de omzet en winst.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in