Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone laat klanten virtueel zwemmen met witte haaien

Innovatieve technologie brengt nieuwe ervaringen dichterbij dan ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

'The Future is Exciting. Ready?’. Zo luidt de nieuwe merkclaim die Vodafone deze maand presenteerde. Doel van de wereldwijde herpositionering is onder meer om klanten te laten ervaren wat er met moderne technologie allemaal mogelijk is.

related partner content for mobile comes here

In Nederland werd de merkclaim tot leven gebracht in het Amsterdamse Marnixbad. Een aantal klanten was uitgenodigd om virtueel te zwemmen met witte haaien. Hiervoor haalde Glasnost samen met Vodafone een waterdichte VR-bril naar Nederland. In Zuid-Afrika werden door videoproductiebedrijf EyeForce exclusieve 360 graden videobeelden geschoten van witte haaien die als videostream werden verstuurd.

Omdat 4G onder water een stuk lastiger is dan erboven, was het voor Vodafone een hele uitdaging om dit mogelijk te maken.

'Met deze unieke ervaring laat Vodafone zien hoe de technologie van de toekomst dankzij het Vodafone-netwerk dromen en nieuwe ervaringen dichterbij brengt dan ooit,' zegt Laura van Gestel, manager commercial communications Vodafone. 'Door klanten daadwerkelijk deze techniek te laten beleven, ervaren zij letterlijk de voordelen van innovatie.'

De duik werd begeleid door het Zuid-Afrikaanse onderzoeksteam van White Shark Projects, een organisatie die onderzoek naar witte haaien mogelijk maakt. Zij namen de deelnemers mee in deze onderwaterervaring. Daarnaast gaven zij uitleg over het gedrag van de witte haaien en het onderzoek van White Shark Projects.  

De 360 graden stream is hier te zien.

Credits
Klant: Vodafone (Laura van Gestel, Maurice Gilissen, Joke van Griensven, Arthur van Seggelen)
Campagne en concept: Glasnost (Wouter Glaser, Stijn Zwinkels, Chris Peters, Beau Moesman)
Filmproductie: Eyeforce (Bram Koopman, Aemilia van Lent, Suzanne Thijsse)
Eventproductie: Bureau JEZ (Jorine Zoetmulder)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in