Overslaan en naar de inhoud gaan

Je ziet ze pas echt in de Hermitage

Voor het eerst in honderden jaren tijd keren de Hollandse Meesters uit de Hermitage St. Petersburg terug naar hun thuisland – Nederland.…
TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit concept - je ziet ze pas echt in de Hermitage - wordt doorgevoerd in outdoor, online en social films met verschillende BN-ers.



Facevook-post_01_V2.gif
Facevook-post_01_V2.gif



In de tentoonstelling "Hollandse Meesters uit de Hermitage – Oogappels van de tsaren", worden 63 werken van 50 verschillende schilders overgevlogen vanuit de Hermitage in St. Petersburg en tijdelijk tentoongesteld in de Hermitage Amsterdam.
 
Voor deze zeldzame thuiskomst zijn verschillende talentvolle Nederlanders gevraagd om voor de camera een eerste reactie te geven op de echte werken, zonder dat de kijker de werken ooit volledig in beeld ziet. De reacties van artiest Guus Meeuwis, designer Piet Hein Eek, en Olympische gouden medaillewinnaars Ilse Paulis en Maaike Head prikkelen de kijkers om de werken in het echt te gaan bekijken.
 
In zowel de offline als online campagne wordt de nieuwsgierigheid gewekt door de geniale Hollandse Meesters gedeeltelijk door te laten schijnen, met plagende teksten. De boodschap is duidelijk: je ziet deze Hollandse Meesters pas echt in de Hermitage.
 
Vanaf 7 oktober is de tentoonstelling geopend en kan er van de meesterwerken, die hier al meer dan honderden niet in het echt te zien waren, genoten worden.
 
Ben Hartman, Executive Creative Director bij TBWA\UNITED: “What a treat helping bring the work of Rembrandt and these other Dutch masters back home for the first time in hundreds of years. This story alone should be enough incentive to fill the halls of the Hermitage. Hopefully our creative idea, which teases this epic wait, will add to the anticipation and make it the blockbuster exhibition of the year.”
 
Paul Mosterd, Adjunct directeur bij De Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam: “Voor een creatief bedrijf als de Hermitage is het een feest om met de profs van TBWA\UNITED samen te werken. Kunst en reclame was altijd al een goed huwelijk. Van Andy Warhol tot de Gouden Eeuw inspireren we elkaar. We kenden TBWA als het reclamebureau van onze sponsor Heineken en zo'n creatieve campagne is een cadeautje.”
 
Guus Meeuwis:


 
Ben Hartman, Executive Creative Director bij TBWA\UNITED: “What a treat helping bring the work of Rembrandt and these other Dutch masters back home for the first time in hundreds of years. This story alone should be enough incentive to fill the halls of the Hermitage. Hopefully our creative idea, which teases this epic wait, will add to the anticipation and make it the blockbuster exhibition of the year.”
 
Paul Mosterd, Adjunct directeur bij De Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam: “Voor een creatief bedrijf als de Hermitage is het een feest om met de profs van TBWA\UNITED samen te werken. Kunst en reclame was altijd al een goed huwelijk. Van Andy Warhol tot de Gouden Eeuw inspireren we elkaar. We kenden TBWA als het reclamebureau van onze sponsor Heineken en zo'n creatieve campagne is een cadeautje.”
 
Guus Meeuwis:

Paul Mosterd, Adjunct directeur bij De Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam: “Voor een creatief bedrijf als de Hermitage is het een feest om met de profs van TBWA\UNITED samen te werken. Kunst en reclame was altijd al een goed huwelijk. Van Andy Warhol tot de Gouden Eeuw inspireren we elkaar. We kenden TBWA als het reclamebureau van onze sponsor Heineken en zo'n creatieve campagne is een cadeautje.”


 
Guus Meeuwis:

Guus Meeuwis:


Piet Hein Eek:  


Maaike Head & Ilse Paulis: 


Meer informatie over de tentoonstelling:
https://hermitage.nl/nl/tentoonstellingen/hollandse-meesters-uit-de-hermitage/ 

Credits
Klant: Hermitage Amsterdam
Agency: TBWA\UNITED


Agency: TBWA\UNITED

Agency: TBWA\UNITED

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We're TBWA\NEBOKO and we are known as the Disruption® Company. We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Agency of the Year 2017, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in