Overslaan en naar de inhoud gaan

In Memoriam Max Maarschalkerweerd

Woensdag 9 augustus overleed Max. Heel onverwacht. Net na z’n 58e verjaardag, gevierd met roze koeken. Net nadat we, zoals…
TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Max was een echt mensenmens. Hij had een zwak plekje voor de meeste collega’s, ook al kon hij ook heel goed op ze mopperen. Als ze niet nadachten of het onmogelijke van hem vroegen. Hij kon zich opwinden over het gebrek aan begeleiding voor de jonge mensen. ‘Zo gaan ze het vak nooit snappen’. Hij wilde er zich niet druk over maken, maar kon het niet laten.

Ook z’n mond kon ie maar moeilijk houden als het hem niet zinde. Vaak ging dat niet om hem, maar om de manier waarop de dingen gingen. Als hij dan al z’n mond hield, dan sprak zijn hele gezicht boekdelen. Die blik gaan we niet meer vergeten. Max stond voor je klaar. Altijd. Of het ging om een haastklus voor McDonald’s, bidprentjes voor je overleden vader of geboortekaartjes voor je dochters. Max liet je nooit stikken. Het maakte hem bij al z’n collega’s zo geliefd. Van sommigen hoorde hij dat en van anderen zal hij het nooit weten.

Max had, wat wij, de humor van een Amsterdammer noemen. Snel, scherp en vaak met een cynisch randje. Dat was vaak lachen en soms huilen. Hij had een scherp oog voor mensen. Zij die deugen en zij die niet deugen, daarin was hij wel een tikje zwart-wit. Maar dat was Max en meestal had hij het wel bij het rechte eind. Slijmen deed hij niet. Gewoon niet. Hij vond het ver-schrik-ke-lijk om het te zien en was er geweldig snel mee op de kast te krijgen.

Max was gek op zijn gezin. Als trotse vader deelde hij alle weekend verhalen met ons. Over hockeycompetities, de vakantie in de Ardennen en zijn ontmoeting met Ronnie Tober.

Fijne man met je warme en lieve hart waarvan wij allemaal dachten dat het niet kon breken, we gaan je missen in ons bureau. Wij wensen je gezin, je familie, je drukkers en je andere leveranciers en al je collega’s en oud-collega’s veel sterkte en een bak mooie herinneringen aan je toe. 

Patritia Pahladsingh, Managing Partner TBWA\NEBOKO

 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in