Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van oktober

De maand waarin Grolsch een grensverleggend hersenexperiment deed en iedereen heel even in Oslo wilde zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Grolsch – Awake Your Curiosity Experiment
Bureau: Kubus Interactive

related partner content for mobile comes here

Awake is een Roemeens festival dat zijn bezoekers met muziek en kunst wil inspireren om even stil te staan en tot zichzelf te komen. Om te laten zien hoe belangrijk dat is, organiseerde hoofdsponsor Grolsch een grensverleggend experiment. In Awake Your Curiosity kregen bezoekers neuroheadsets op, die hun hersenen scanden terwijl ze naar muziek luisterden. Vervolgens werden de deelnemers ineens geconfronteerd met heftige stadsgeluiden. De respons van hun hersencellen werd geprojecteerd op kleurrijke visuals op schermen. 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Visit Oslo – The Great Escape
Bureau: Trigger

Met deze spot-on activatie scoorde Visit Oslo een dikke digitale hit. Hoofdrolspelers zijn het Nieuw-Zeelandse stel Marcela en Sam. Tijdens hun Europese roadtrip belanden ze in een overbevolkt Louvre waar de weg naar de Mona Lisa is versperd door een kluwen opdringerige bezoekers met selfiesticks. Na een wanhopige Insta-post meldt zich het toeristisch bureau van de Noorse hoofdstad. Deze biedt het stel ‘een great escape’ aan: in alle rust genieten van alles wat Oslo te bieden heeft. Hun avontuur vormt de basis voor een feelgood sprookje. 

 

Philips – Mother’s Energy
Bureau: Wunderman

In aanloop naar Moederdag in Argentinië (15 oktober) bracht Philips een mooie ode aan alle moeders die dag in dag uit met energie smijten om het gezin draaiende te houden. Twintig bekende Argentijnse influencer mama’s kregen een paar speciaal ontworpen schoenen met batterijen die werden opgeladen met de kinetische energie van hun voetstappen. Op Moederdag werden al deze krachtbronnen naar een ziekenhuis in Buenos Aires gebracht, waar de gebundelde Mother’s Energy een prachtige bestemming kreeg.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in