Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorg en Zekerheid voert campagne tegen stress met verhalen van 6 minuten

Six Minutes Story gericht op millennials, ontwikkeld door Dawn
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

De zorgverzekeringsmaatschappij Zorg en Zekerheid is een anti-stresscampagne begonnen waarbij korte verhalen centraal staan. Het initiatief is ontwikkeld door Dawn. 

Onderzoek van de University of Sussex toont aan dat zes minuten lezen je stressniveau al met gemiddeld 68% verlaagt. Met de zogenoemde Six Minute Stories-reeks wil  de zorgverzekeraar met name millennials wil motiveren om meer te gaan lezen. Zorg en Zekerheid heeft jonge schrijvers gevraagd een verhaal te schrijven dat je in zes minuten gelezen hebt. De Six Minute Stories duiken vanaf maandag overal op. Boekjes die worden uitgedeeld en je na het lezen kunt doorgeven. 

Elke week wordt er een nieuw boekje uitgebracht en in verschillende steden verspreid. Ze zijn te vinden op stations (onder meer Amsterdam Centraal, Leiden, Haarlem en Hoofddorp), in bibliotheken, scholen en in alle verzekeringswinkels van Zorg en Zekerheid. 

Ze zijn ook te lezen op abri’s, voor wie op de trein of bus staat te wachten.

Hanna Bervoets, Pepijn Lanen, James Worthy, Lize Spit, Ernest van der Kwast, Aya Sabi, Raoul de Jong en Alma Mathijsen schreven speciaal voor Six Minute Stories een verhaal van zes minuten.

CREDITS
Klant: Zorg en Zekerheid
Verantwoordelijk bij klant: Majo van der Meijden
Concept en uitwerking: Dawn
Illustraties: Sue Doeksen
Animatie: Vincent Lammers | The Ambassadors
Muziek: Rimer London
Geluid: Feike de Wit | Soundcircus
Drukwerk boekjes: Pantheon drukkers
Website: Jim Haakman
PR: HAGENS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in