Telegraaf voortaan ook op zondag
Er is al anderhalf jaar in het geheim gewerkt aan de voorbereidingen. Het uitgangspunt om De Telegraaf zeven dagen in de week te laten verschijnen is volgens commercieel directeur Frank Volmer het feit dat ‘er uitgerekend op de dag dat men de meeste tijd heeft, geen krant verschijnt’.
‘Nederland is onderhand het enige land in de wereld dat geen zondagskrant(en) heeft om te lezen, terwijl die het toch het beste doen.’ Daarnaast spelen volgens Volmer ook nieuwe mogelijkheden op de advertentiemarkt een rol. Het besluit om met een zondag-Telegraaf te komen, brengt in principe geen kostenverhoging voor de abonnees met zich mee. Ook zal zo’n krant geen gevolgen hebben voor de huidige samenstelling van de zaterdagkrant en de diverse bijlagen daarbij. ‘De kern van de krant blijft, ook op zondag, binnenland, buitenland, sport en financieel.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet grootste probleem dat De Telegraaf moet oplossen is dat van distributie. Maar liefst zo’n tienduizend nieuwe bezorgers heeft men, vanwege arbeidswettelijke regelgeving, nodig om de krant op zondag bij de abonnees te krijgen. De losse verkoop op zondag moet vooral komen van benzinepompen, NS-stations en winkels die op zondag open zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid