Overslaan en naar de inhoud gaan

'Stijging in mobiel verkeer tijdens de zomermaanden'

Kleinere dip in traffic door mobiel gebruik.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De maanden juli en augustus worden gekenmerkt door de grote aantal mensen, die op vakantie gaan. Hoewel de media deze periode bestempelen als komkommertijd, liggen in de zomermaanden de kansen voor adverteerders voor het oprapen. Volgens enkele exploitanten is er door het explosieve mobiele gebruik van consumenten, steeds minder een vakantiedip te zien in het bezoek van online kanalen. 

Keith Ta  (Country Manager Widespace) &;In de zomermaanden verplaatst het grote publiek zich van desktop naar mobiel. Ze zijn minder vaak achter een bureau te vinden en juist vaker onderweg. Ze gaan dagjes uit en natuurlijk op vakantie. Maar in al deze situaties hebben ze hun mobiele apparaten bij zich.&;

Joris Bouman  (Channel Manager bij News Media/ TMG) &;Sinds 2012 zien wij op ons netwerk elk kwartaal een ‘double digit’ groei van het aandeel mobiel, inmiddels zijn we over de 50 procent. Opvallend daarbij is dat de traditioneel rustigere zomerperiodes juist een versnelling laten zien in de groei van mobiel, in zowel applicaties als mobiele websites.&;

Volgens Mark de Weerd van uitgeverij Wegener is er zelfs een stijging in de mobile traffic te zien: &;De lokale en regionale nieuwsvoorziening van eigen regio of woonplaats kent geen landsgrenzen, en wordt via mobiele websites of applicaties ook op het vakantieadres gevolgd. In de maanden juli en augustus is een stijging van 15 procent aan traffic via smartphone waarneembaar.&;



 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in