Overslaan en naar de inhoud gaan

Hotels.com redt 28 miljoen Amerikanen

Kamerboekmachine breekt een lans voor doorbetaalde vakantie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merken kunnen de wereld veranderen en Hotels.com laat met zijn  zien hoe.

related partner content for mobile comes here

De koude Amerikaanse kamerzoekmachine laat zijn hart spreken en komt op voor het recht op betaalde vakantiedagen voor alle Amerikanen.

De uitnodiging? Teken de petitie, mobiliseer anderen en overtuig het Congres. Kamers boeken is even bijzaak.

Het ligt voor de hand om als kamerboeker tijdens de zomervakantie een campagne te starten om te wijzen op interessante last minutes deals of om &;een nog completer kameraanbod&; onder de aandacht te brengen. Grote kans dat dit snel tot extra boekingen leidt. Maar in plaats daarvan kiest de Amerikaanse boekingssite voor een wel zeer onderscheidende campagne, een politieke campagne.

De casus wordt uit de doeken gedaan op, persberichten en social media. Eén op de vier Amerikanen heeft geen recht op betaalde vakantiedagen. Hierin staan de Verenigde Staten, binnen de grote groep van ontwikkelde economieën, alleen. Tijd voor verandering, voor 28 miljoen Amerikanen en hun gezinnen. Tijd om het Witte Huis te mobiliseren. De ambitie? Het land veranderen, iedereen een doorbetaalde vakantie.  

Hoger doel

Traditionele marketeers (en laat ik eerlijk zijn, zo ben ik ook geschoold) construeren een fantastisch concept, laten een agency een fraaie boodschap formuleren en slingeren dit al dan niet via het sociale kanaal de wereld in. Eenrichting en spot-on. Ook Hotels.com doet dit nog steeds op nationale tv met de boodschap

Met de nieuwe Amerikaanse campagne ontstijgt Hotels.com echter zijn kleurloze zoekmachinekarakter met fictief karakter.  Tegen u spreekt een voorvechter. Een leider met een hoger doel. Captain Obvious, het op de site gebruikte cartooneske karakter, maakt plaats voor medemenselijkheid.

Verwarring

Helaas zet Hotels.com de campagne niet door op de eigen site. Geen woord over de niet doorbetaalde thuisblijvers. Blijkbaar is dit nog te spannend en is Captain Obvious nog niet klaar voor de echte wereld. In verwarring blijf ik achter: wat is nu het ware gezicht van hotels.com? Ben ik weer bedrogen door een slimme marketeer met een te-mooi-om-waar-te-zijn campagne?’  

Maak jij het verschil?

Laat ik dit blog afsluiten met een uitnodiging. Een vraag aan iedereen die een organisatie of merk leidt. Een vraag om tijdens je doorbetaalde vakantie even bij stil te staan. Waar staat je merk of organisatie voor? En welk maatschappelijk thema past hierbij? Ben je toevallig verantwoordelijk voor een merk dat verbondenheid en samenzijn heeft omarmd? Ben je ook geschrokken van de over de hoge eenzaamheid onder jonge Nederlanders? Leid jij ons in de strijd tegen jeugdeenzaamheid? Ik volg je graag! 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in