Overslaan en naar de inhoud gaan

HTC zet zijn CMO op de keien na tegenvallende campagne

Tegenvallende resultaten uit de high end wereldwijde marketingcampagne van HTC hebben CMO Ben Ho de kop gekost.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet en het marktaandeel van de Taiwanese smartphone-fabrikant blijfven tegenvallen. Volgens een Bloomberg-publicatie heeft Ho bij topman en mede-oprichter Cher Wang aangegen het bedrijf eind 2014 te verlaten. Ook president of engineering and operations Fred Liu zal HTC verlaten, na een dienstverband van 16 jaar.

related partner content for mobile comes here

De uitstroom volgt op het bericht dat het bedrijf voor het 11de kwartaal op rij zijn omzet ziet dalen. Bloomberg zegt uit bronnen rond het bedrijf te hebben vernomen dat Wang zelf de functie van Chief Marketing Officer zal gaan vervullen. De stevig ingezette campagne met daarin een hoofdrol voor Robert Downey Jr lag al onder vuur vanwege een vermeend gebrek aan cohesie en consistentie. HTC contracteerde vorig jaar zomer de Amerikaans film- en televisieacteur als merkambassadeur om het merk uit de hoek van ‘generic advertising’te halen, maar kennelijk bleef resultaat uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in