Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse omzetgroei Nederlandse digitale bureaus in 2013

De omzet van digitale bureaus steeg vorig jaar met gemiddeld 16 procent naar 322 miljoen euro. In 2012 was dat nog 9 procent. Verder wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers die branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA, voorheen bekend als PIBN) vandaag bekendmaakte van het jaarlijkse kengetallenonderzoek.

related partner content for mobile comes here

Aan het onderzoek namen 66 van de 69 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 8 procent van hun omzet. Verder steeg het aantal fte’s in dienst naar 3.180. Dat is een plus van 8 procent ten opzichte van 2012.

In 2012 was de gemiddelde omzetgroei nog 9 procent en de gezamenlijke omzet 230 miljoen euro. 

Uit de cijfers blijkt dat de gemiddelde projectomvang in 2013 steeg met ruim 16 procent. De gemiddelde projecten zijn gestegen met 13,5 procent, waarbij het aantal kleine projecten met 15,4 procent steeg en grote projecten met 19,9. 

De DDA meldt tot slot dat ook de verwachtingen voor 2014 gunstig zijn: door de aanhoudende marktvraag vertrouwen de leden op verdere groei.

Zie ook het commentaar van bestuurslid Adjan Kodde:


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in