Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken ontdekken winkels als mediavorm

Winkels zijn voor steeds meer merken ook een functie als brandingkanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Steen’ versus online wordt steeds minder een punt van discussie als merken meer en meer aan omnichannelretail doen, schrijft .  

related partner content for mobile comes here

De krant haalt als voorbeeld de fysieke retailconcepten van en  aan en meldt dat Google ideeën heeft een met een museumachtig conceptwinkel in New York.

Apple, Nike en Burberry doen het al een tijdje, maar The Guardian schrijft dat niet alleen high-end en sportmerken experimenteren met concept stores.

Zo is er in New York de conceptwinkel , dat retail gebruikt als mediavorm. Story beoordeelt iedere maand de merchandise in de winkel en zorgt ervoor dat een merk het sponsort.

Gigant General Electric heeft het bijvoorbeeld deze maand gedaan.  Ze hebben het thema &;cool&;geadopteerd om zo hun product, een ‘smartphone-controlled air conditioning’-apparaat te laten zien.

Het bedrijf krijgt geen deel van de omzet uit de Story-winkel.

Long tail

Een product vertelt een groter verhaal dan slechts een transactie, meent GE.  ‘In Story heeft elk product een long tail-verhaal.’

GE wil het hele verhaal van hun producten vertellen via het product, de handel en de beleving.

Nike deed dat al eerder met waarmee het innovatief design laat zien, net als hoe het merk met andere vernieuwers samenwerkt.

Zes winkels gebruiken dezelfde designprincipes als die van de Nike-producten, met extra aandacht voor duurzaamheid en functionaliteit.

Op deze manier probeert het merk de fysieke en online retail te promoten en consumenten meer digitaal betrokken te maken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in