Overslaan en naar de inhoud gaan

Ogilvy & Mather wint pitch Rabobank

Rabobank koos na een pitch - waar TBWA\Neboko uitstapte - voor Ogilvy & Mather.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Rabobank heeft na een oriëntatie tussen Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather Amsterdam (O&M) gekozen voor O&M.

related partner content for mobile comes here

In maart van dit jaar werd bekend dat Rabobank en het huidige bureau N=5 . Rabobank zei voor enorme veranderingen te staan met klanten die anders gaan bankieren en een markt die vraagt om andere communicatie. &;Daarvoor is wat betreft Rabobank een ander samenwerkingsmodel en een andere koers nodig. De uitgangspunten die daarbij zijn geschetst passen niet bij de visie en werkwijze van N=5.&;

Rabobank schreef een pitch uit waar in eerste instantie vier bureaus aan mee deden. De pitch verliep niet helemaal soepel, want eind april maakte. ‘Reden is dat we momenteel gewoon te veel werk op bestaande klanten hebben. Die gaan altijd voor&;, zo verklaarde CEO Simon Neefjes. Rabobank koos ervoor geen vierde bureau meer aan de pitch toe te voegen.

Heleen Crielaard, verantwoordelijk voor merk & markt communicatie bij de Rabobank, licht de keuze voor O&M toe: &;We zijn onder de indruk van het werk van Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather. Toch is Ogilvy & Mather er wat ons betreft het beste in geslaagd om het kenmerkende karakter van Rabobank op een aansprekende en vernieuwende manier te vertalen in een nieuwe communicatiekoers.&;

De Rabobank heeft de pitch in de afgelopen twee maanden zelf begeleid. In de komende maanden zullen de bank en Ogilvy & Mather de campagnelijn verder uitwerken en de eerste campagnes ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in