
Het topmerk qua brand equity onder kinderen en jongeren tussen de 8 en 24 is: M&M’s. Google volgt op plek 2, maar is het enige online merk tussen –vooral- foodmerken. Een verdwaalde iPod staat op plek 5.
Zo valt te lezen in de Youth EquiTrend study van onderzoeksbureau Harris Interactive.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDe top 10(8-24 jaar):
1-M&M’s
2-Google
3-Reese’s Peanut Butter Cups
4-Oreo’s
5-iPod
6-Target
7-Subway
8-Hershey’s Milk Chocolate
9-Doritos
10-Pixar
In de groep 8-12 jaar staat Nintendo Wii op nummer 1, maar ook weer gelijk gevolgd door merken als Doritos, Oreo’s en M&M’s. Verder veel televisiemerken in deze top 10:
1-Nintendo Wii
2-Doritos
3-Oreo’s
4-M&M’s
5-Disney Channel
6-Nickelodeon
7-Nintendo DS
8-McDonalds
9-Toys R us
10-Cartoon Network
In de groep 13-17 jaar zie je iets meer techmerken, maar toch ook vooral snoep en snacks:
1-Reese’s Peanut Butter Cups
2-iPod
3-Google
4-M&M’s
5-Oreo’s
6-Subway
7-Hershey’s Milk Chocolate
8-Target
9-Sprite
10-Microsoft
In de groep 18-14 jaar ontdekken we pas een social media-merk, maar ook hier steekt de drang naar snelle, zoete snacks weer de kop op:
1-Google
2-Facebook
3- iPod
4-Gatorade
5-Target
6- Subway
7-Apple
8- iTunes
9- Reese’s Peanut Butter Cups
10- Oreo’s
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee