Snackmerken domineren bij jeugd VS


Het topmerk qua brand equity onder kinderen en jongeren tussen de 8 en 24 is: M&M’s. Google volgt op plek 2, maar is het enige online merk tussen –vooral- foodmerken. Een verdwaalde iPod staat op plek 5.
Zo valt te lezen in de Youth EquiTrend study van onderzoeksbureau Harris Interactive.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe top 10(8-24 jaar):
1-M&M’s
2-Google
3-Reese’s Peanut Butter Cups
4-Oreo’s
5-iPod
6-Target
7-Subway
8-Hershey’s Milk Chocolate
9-Doritos
10-Pixar
In de groep 8-12 jaar staat Nintendo Wii op nummer 1, maar ook weer gelijk gevolgd door merken als Doritos, Oreo’s en M&M’s. Verder veel televisiemerken in deze top 10:
1-Nintendo Wii
2-Doritos
3-Oreo’s
4-M&M’s
5-Disney Channel
6-Nickelodeon
7-Nintendo DS
8-McDonalds
9-Toys R us
10-Cartoon Network
In de groep 13-17 jaar zie je iets meer techmerken, maar toch ook vooral snoep en snacks:
1-Reese’s Peanut Butter Cups
2-iPod
3-Google
4-M&M’s
5-Oreo’s
6-Subway
7-Hershey’s Milk Chocolate
8-Target
9-Sprite
10-Microsoft
In de groep 18-14 jaar ontdekken we pas een social media-merk, maar ook hier steekt de drang naar snelle, zoete snacks weer de kop op:
1-Google
2-Facebook
3- iPod
4-Gatorade
5-Target
6- Subway
7-Apple
8- iTunes
9- Reese’s Peanut Butter Cups
10- Oreo’s
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid