Overslaan en naar de inhoud gaan

Snackmerken domineren bij jeugd VS

De Amerikaanse jeugd is dan wel ‘connected’ en ‘tech-savvy’, maar heeft nog steeds het meeste op met snack- en snoepmerken, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het topmerk qua brand equity onder kinderen en jongeren tussen de 8 en 24 is: M&M’s. Google volgt op plek 2, maar is het enige online merk tussen –vooral- foodmerken. Een verdwaalde iPod staat op plek 5.

related partner content for mobile comes here

Zo valt te lezen in de van onderzoeksbureau Harris Interactive.

De top 10(8-24 jaar):

1-M&M’s
2-Google
3-Reese’s Peanut Butter Cups
4-Oreo’s
5-iPod
6-Target
7-Subway
8-Hershey’s Milk Chocolate
9-Doritos
10-Pixar

In de groep 8-12 jaar staat Nintendo Wii op nummer 1, maar ook weer gelijk gevolgd door merken als Doritos, Oreo’s en M&M’s. Verder veel televisiemerken in deze top 10:

1-Nintendo Wii
2-Doritos
3-Oreo’s
4-M&M’s
5-Disney Channel
6-Nickelodeon
7-Nintendo DS
8-McDonalds
9-Toys R us
10-Cartoon Network

In de groep 13-17 jaar zie je iets meer techmerken, maar toch ook vooral snoep en snacks:

1-Reese’s Peanut Butter Cups
2-iPod
3-Google
4-M&M’s
5-Oreo’s
6-Subway
7-Hershey’s Milk Chocolate
8-Target
9-Sprite
10-Microsoft

In de groep 18-14 jaar ontdekken we pas een social media-merk, maar ook hier steekt de drang naar snelle, zoete snacks weer de kop op:

1-Google
2-Facebook
3- iPod
4-Gatorade
5-Target
6- Subway
7-Apple
8- iTunes
9- Reese’s Peanut Butter Cups
10- Oreo’s

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in