Nieuwe Bob-campagne van start
Het doel van deze nieuwe campagne is om de Bob op te roepen helemaal niets te drinken. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat het lastig stoppen is na één of twee glazen alcohol, omdat het ontremmende effect van alcohol dan in werking treedt.
Om dit te voorkomen is het beter om als Bob helemaal niet te drinken. Daarom bestaat de Bob dit jaar niet alleen uit een nieuwe radio- en tv-spot, maar ook uit een app. Zo is de campagne altijd aanwezig, ook tijdens het bestellen aan de bar.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuEén op de drie personen die wel eens de Bob is, geeft aan toch alcohol te drinken als er er nog gereden moet worden. Uit onderzoek blijkt nu dat deze eerste glazen vaak aanleiding zijn voor de Bob om toch meer dan de toegestane hoeveelheid te drinken. Daarin speelt de omgeving een belangrijke rol: in 60 pct van de gevallen krijgt de Bob drank aangeboden door familie, vrienden of collega’s. Drie op de tien Bob’s nemen dit aangeboden drankje toch aan, ondanks goede voornemens.
Een extra aandachtsgroep in deze campagne vormen mannen tussen de 35 en 55 jaar. 43 Pct van de mannen in deze leeftijdscategorie zegt toch te drinken wanneer ze Bob zijn, in vergelijking met 35 pct van de rest van Nederland. Mannen van 35 tot en met 55 jaar overschrijden vaker de alcoholgrens van maximaal 2 glazen (27 % vs 14 %).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid