Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Bob-campagne van start

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) geeft vandaag het startsein voor de nieuwe Bob-campagne ‘100% Bob, 0% op’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van deze campagne is om de Bob op te roepen helemaal niets te drinken. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat het lastig stoppen is na één of twee glazen alcohol, omdat het ontremmende effect van alcohol dan in werking treedt.

related partner content for mobile comes here

Om dit te voorkomen is het beter om als Bob helemaal niet te drinken. Daarom bestaat de Bob dit jaar niet alleen uit een nieuwe radio- en tv-spot, maar ook uit een app. Zo is de campagne altijd aanwezig, ook tijdens het bestellen aan de bar.

Eén op de drie personen die wel eens de Bob is, geeft aan toch alcohol te drinken als er er nog gereden moet worden. Uit onderzoek blijkt nu dat deze eerste glazen vaak aanleiding zijn voor de Bob om toch meer dan de toegestane hoeveelheid te drinken. Daarin speelt de omgeving een belangrijke rol: in 60 pct van de gevallen krijgt de Bob drank aangeboden door familie, vrienden of collega’s. Drie op de tien Bob’s nemen dit aangeboden drankje toch aan, ondanks goede voornemens.

Een extra aandachtsgroep in deze campagne vormen mannen tussen de 35 en 55 jaar. 43 Pct van de mannen in deze leeftijdscategorie zegt toch te drinken wanneer ze Bob zijn, in vergelijking met 35 pct van de rest van Nederland. Mannen van 35 tot en met 55 jaar overschrijden vaker de alcoholgrens van maximaal 2 glazen (27 % vs 14 %).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in