Nieuwe Sire-campagne: ‘Ik ben er nog’
Uit onderzoek blijkt dat een op de vier Nederlanders het contact met een dodelijk zieke laat verwateren. Daarnaast wordt duidelijk dat een derde van de respondenten een dodelijk zieke vriend(in) of kennis vaker zou willen zien en een vierde zou vaker willen bellen, maar toch gebeurt dat niet. 20 Procent geeft aan daar spijt van te hebben.
Hoewel de Nederlandse bevolking weet dat dodelijk zieken behoefte hebben aan contact en vaak te kampen hebben met eenzaamheid, stelt men het contact toch uit. Uit het onderzoek blijkt dat de respondenten er tegenop zien om contact op te nemen, omdat men niet weet hoe je met een dodelijk zieke om moet gaan en wat ze tegen hem of haar moet zeggen. Het onderzoek is uitgevoerd door Synovate, in opdracht van Sire.
De campagne is op televisie, radio, in kranten en tijdschriften. Er worden diverse indringende beelden en foto’s vertoond van dodelijk zieken en hun sociale omgeving. Daarnaast opent Sire de website www.ikbenernog.nl Hier worden persoonlijke verhalen gedeeld, maar ook tips en adviezen gegeven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid