Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Sire-campagne: ‘Ik ben er nog’

Sire (Stichting Ideële Reclame) komt met de nieuwe campagne ‘Ik ben er nog’. Deze is gericht op het sociale contact van dodelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek blijkt dat een op de vier Nederlanders het contact met een dodelijk zieke laat verwateren. Daarnaast wordt duidelijk dat een derde van de respondenten een dodelijk zieke vriend(in) of kennis vaker zou willen zien en een vierde zou vaker willen bellen, maar toch gebeurt dat niet. 20 Procent geeft aan daar spijt van te hebben.
Hoewel de Nederlandse bevolking weet dat dodelijk zieken behoefte hebben aan contact en vaak te kampen hebben met eenzaamheid, stelt men het contact toch uit. Uit het onderzoek blijkt dat de respondenten er tegenop zien om contact op te nemen, omdat men niet weet hoe je met een dodelijk zieke om moet gaan en wat ze tegen hem of haar moet zeggen. Het onderzoek is uitgevoerd door Synovate, in opdracht van .
De campagne is op televisie, radio, in kranten en tijdschriften. Er worden diverse indringende beelden en foto’s vertoond van dodelijk zieken en hun sociale omgeving. Daarnaast opent Sire de website Hier worden persoonlijke verhalen gedeeld, maar ook tips en adviezen gegeven.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in