Overslaan en naar de inhoud gaan

Toyota meest duurzame automerk

Toyota is het meest transparante, groene en eerlijke automerk. Dat blijkt uit een onderzoek van Rank a Brand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

deed onderzoek naar het beleid van de 20 grootste automerken die in Nederland op de markt zijn. Achter Toyota zijn Peugeot en Citroën gedeeld tweede. Onderaan de ranglijst staan Opel, Mitsubishi en Suzuki.

related partner content for mobile comes here

Rank a Brand keek verder dan de prestaties van enkele groene, zuinige of hybride modellen en heeft de gehele vloot en bedrijfsvoering van automerken op het gebied van milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden onder de loep genomen. 'Het verkopen van een hybride model maakt een merk nog niet groen. Het gaat om alle modellen die automerken verkopen en om de hele levenscyclus vanaf de grondstoffen naar fabriek, gebruik en uiteindelijk de recycling', zegt communicatiemanager Imke van Schaaijk.

Toyota behaalt de hoogste score omdat het merk een zeer uitgebreid beleid heeft om CO2 emissies te beperken. Zo rapporteert het automerk uitgebreid over de CO2-uitstoot van de hele vloot en productie, heeft het merk in de afgelopen jaren de uitstoot verminderd en stelt het concrete doelen om het nog verder terug te brengen. 'Ook praat Toyota niet alleen over hybride en zuinige modellen, maar heeft het al een hybride model succesvol op de markt gebracht' zegt Van Schaaijk. Wel is er op het gebied van milieu en arbeidsomstandigheden voor Toyota nog ruimte voor verbeteringen.

Voor de hele autosector blijkt er nog een lange weg te gaan op het gebied van duurzaamheid en transparantie daarover. Slechts 4 van de 20 merken behalen meer dan de helft van de punten op Rank a Brand. De automerken blijken het meest transparant en concreet te zijn over de CO2-uitstoot van de autovloot en de eigen bedrijfsvoering. Daarop volgt het milieubeleid - zoals het gebruik van recyclebare materialen – waar Peugeot en Citroën het beste op scoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in