Toyota meest duurzame automerk


Rankabrand deed onderzoek naar het beleid van de 20 grootste automerken die in Nederland op de markt zijn. Achter Toyota zijn Peugeot en Citroën gedeeld tweede. Onderaan de ranglijst staan Opel, Mitsubishi en Suzuki.
Rank a Brand keek verder dan de prestaties van enkele groene, zuinige of hybride modellen en heeft de gehele vloot en bedrijfsvoering van automerken op het gebied van milieu, klimaat en arbeidsomstandigheden onder de loep genomen. 'Het verkopen van een hybride model maakt een merk nog niet groen. Het gaat om alle modellen die automerken verkopen en om de hele levenscyclus vanaf de grondstoffen naar fabriek, gebruik en uiteindelijk de recycling', zegt communicatiemanager Imke van Schaaijk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToyota behaalt de hoogste score omdat het merk een zeer uitgebreid beleid heeft om CO2 emissies te beperken. Zo rapporteert het automerk uitgebreid over de CO2-uitstoot van de hele vloot en productie, heeft het merk in de afgelopen jaren de uitstoot verminderd en stelt het concrete doelen om het nog verder terug te brengen. 'Ook praat Toyota niet alleen over hybride en zuinige modellen, maar heeft het al een hybride model succesvol op de markt gebracht' zegt Van Schaaijk. Wel is er op het gebied van milieu en arbeidsomstandigheden voor Toyota nog ruimte voor verbeteringen.
Voor de hele autosector blijkt er nog een lange weg te gaan op het gebied van duurzaamheid en transparantie daarover. Slechts 4 van de 20 merken behalen meer dan de helft van de punten op Rank a Brand. De automerken blijken het meest transparant en concreet te zijn over de CO2-uitstoot van de autovloot en de eigen bedrijfsvoering. Daarop volgt het milieubeleid - zoals het gebruik van recyclebare materialen – waar Peugeot en Citroën het beste op scoren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid