Tele2 pakt malafide sms-aanbieders aan


Het volgt daarmee Vodafone, dat eerder met dergelijke maatregelen kwam. Als het vermoeden bestaat dat klanten zijn misleid tot abonnementen op sms-diensten zoals ringtones of wallpapers, krijgen zij het geld van Tele2 terug, belooft het telecombedrijf.
De kosten gaat Tele2 zelf verhalen bij de aanbieder van de sms-dienst. Het is dan aan die aanbieder te bewijzen dat de klacht van de klant ongegrond is. 'We zijn dus coulant naar onze klanten en keihard naar partijen die willens en wetens de boel proberen op te lichten', zegt directeur Günther Vogelpoel van Tele2.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet telecombedrijf stelt nu zelf te gaan optreden omdat de gezamenlijke gedragscode van marktpartijen niet afdoende werkte. 'Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting en op die manier verwachten we dat uiteindelijk alleen de sms-aanbieders overblijven die te goeder trouw zijn', aldus Vogelpoel.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid