Overslaan en naar de inhoud gaan

MarketResponse deed onderzoek onder designers én marketeers: wat vinden ze van elkaar?

MarketResponse deed in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onderzoek naar hoe marketeers en designers over elkaar denken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

deed in opdracht van het Tijdschrift voor Marketing onderzoek naar hoe marketeers en designers over elkaar denken.

related partner content for mobile comes here

De uitkomsten worden uitgebreid gepresenteerd op 25 november tijdens het congres in Rotterdam.

Berlinda Harkink van het onderzoeksbureau licht al vast een tipje van de sluier op.

Ze zegt: ‘Het onderzoek levert leuke resultaten op, soms grote verschillen tussen beide groepen. Zo zijn marketeers veel meer tevreden over de samenwerking met hun designbureau dan omgekeerd het geval is.’

Een van de ondervraagde designers zegt bijvoorbeeld: ‘Door de komst van designpakketten op de computer denkt iedereen verstand te hebben van design. Met dank aan Ikea denkt iedereen er ook erg simpel over.’

Ook is de marketeer weinig inspirerend voor de designer, meldt Harkink, maar omgekeerd is de designer wel een inspirator voor de marketeer.

Verder vinden marketeers dat ze zich meer moeten bemoeien met design en het niet helemaal moeten overlaten aan het designbureau. Designbureaus zelf vinden dit in veel mindere mate, zij houden het een beetje af.

In het Marketing&DesignHelden-panel aan het eind van de dag, zal merkadviseur zijn licht laten schijnen op de rol van design in het merkbouwen. Hij zegt: ‘Ik vind dat designers zich te weinig met strategie bemoeien. Ze grijpen te snel naar het potlood. Ze denken te weinig mee met de marketeer. En geven te weinig tegengas.’

De dag is voor marketeers en designers die design zien als een business accelerator. Voor meer informatie:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in