Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijf vragen aan Frenkel Denie van Bavaria en winnaar Nima Marketing Award

Gisteren kreeg Frenkel Denie, marketing manager van Bavaria, de prijs voor het beste marketing bedrijf van het jaar, de Nima Awards. Hij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

kreeg Frenkel Denie, marketing manager van Bavaria, de prijs voor het beste marketing bedrijf van het jaar, de . Hij haalde alle bureaus van het merk op het podium om de prijs in ontvangst te nemen. Adformatie had de tijd om nog 5 vragen te stellen.

related partner content for mobile comes here

1.Is de prijs voor meer dan het WK-jurkje alleen?

Denie: ‘Voor mij wel. Het verhaal is voor mij vier jaar geleden begonnen in een zoektocht naar het DNA van het merk en wat we voortaan in onze merkidentiteit wilden uitstralen. Ik had een droom om alle zintuigen te prikkelen. De meeste biermerken komen niet verder dan de ogen. Ik vond dat het DNA vooral bestond uit ‘uitdagen’. We zijn een challenger, die verrast. We zijn ook onbekend, dus we moesten op een positieve manier verrassen, maar wel altijd sympathiek blijven. We willen de mentale marktleider zijn.’

2.Wat heeft het verhaal rond de Bavaria-jurkjes uiteindelijk opgeleverd?

‘We stijgen in afzet in een moeilijke markt. En we doen dat met het laagste promotiebudget van alle brouwers. De bekendheid is op zijn hoogst en de spontane naamsbekendheid ook. Jongeren zien ons meer staan. En internationaal staan we nu echt op de kaart. Iedereen kent ons. En: iedereen heeft een glimlach bij het merk.’

3. Wat had er beter gekund?

Na lang nadenken: ‘Niet om arrogant te zijn, maar ik kan niets verzinnen. Het is een topjaar geworden. Alles kwam samen.’

4.Je hebt wel een voordeel dat je voor een familiebedrijf werkt. Geen druk om de kwartaalresultaten op te leuken. Geen snelle salesacties om volume te halen. De familie Swinkels wil vooral de brouwerij doorgeven aan de volgende generaties…
‘Ik zit er nu zes jaar en ze hebben wel een gek als mij alle ruimte gegeven. Ik heb een restyling naar blauw kunnen doorvoeren. Geen biermerk is blauw. Ik heb de CityRace in Moskou bedacht en mocht het doen. De jurken heb ik kunnen doen. Ze geven me alle kansen. Ik denk dat hoe meer je je op de korte termijn richt des te moeilijker je het voor jezelf maakt. Je creëert een totale interne focus, zodat je alle kansen mist die er zijn.’

5. 2010 is onmiskenbaar een topjaar, maar wat blijft er dan nog over voor 2011?

‘We hebben de ambitie om van ons alcoholvrij witbier de grootste introductie van de afgelopen jaren te maken. Dat gaat de goede kant op, maar in 2011 gaan we dat echt neerzetten. En dan komen er nog een paar innovaties aan, waar ik nog niets over kan zeggen. Maar de koffer is gevulder dan ooit. Wacht maar af’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in