Overslaan en naar de inhoud gaan

Racelegende Sir Jackie Stewart in Heineken-commercial Formule 1

Heineken begint de samenwerking met Formule 1 met de nieuwe campagne 'When You Drive, Never Drink'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In juni dit jaar kondigde Heineken een meerjarig partnerschap met de Formule 1 aan. Dit weekend is de officiële start van deze samenwerking: de Grand Prix Heineken Italië op het circuit van Monza.

related partner content for mobile comes here

Binnen het partnerschap heeft verantwoorde alcoholconsumptie een essentiële plek. Heineken wil het Formule 1 platform gebruiken om de boodschap &;geen alcohol in het verkeer&; op een aansprekende manier te uiten.

Onder de paraplu van de &;Enjoy Heineken Responsibly&; campagne heeft het biermerk een tv-commercial met Sir Jackie Stewart gemaakt, die inmiddels al veelvuldig op de Nederlandse tv te zien is. Stewart is naast Formule 1 legende ook een groot voorvechter van (verkeers)veiligheid. In de commercial slaat hij - door de jaren heen - keer op keer een Heineken af omdat hij nog moet autorijden.

&;Verantwoord drinken is cool&;
Marketingcommunicatieadviseur Lisa van der Heijden: &;Het is de typerende Heineken-manier om verantwoord drinken ‘cool’ te maken en zo bij te dragen aan een gezonde sociale norm rondom alcohol. Dit uitgangspunt hanteren we inmiddels al vele jaren. We zijn ervan overtuigd dat – naast goede wetgeving, handhaving en opvoeding – verantwoord drinken (ook als dat in bepaalde situaties helemaal geen alcohol betekent) alleen bereikt kan worden als het ook nastrevenswaardig is.&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Publicis Italy heeft de campagne gemaakt.

Credits
CEO&ECD Publicis Italy & ECD Publicis WW: Bruno Bertelli 
Executive Creative Director Publicis Italy: Cristiana Boccassini 
Executive Creative Director Heineken: Luca Cinquepalmi
Executive Creative Director Publicis Italy: Marco Venturelli
Associate Creative Director: Bruno Vohwinkel
Art Director: Alessandro CAndito
Strategic Planners: James Moore 
International Group Account Director: Lorenza Montorfano 
Account Manager: Silvia Ghiretti
Agency Producer: Mariella Maiorano

Heineken
Sr. Director Global Heineken Brand: Gianluca Di Tondo Heineken 
Director Global Heineken Brand Communication & Digital: Anuraag Trikha  
Global Heineken Brand Communication Manager: Daniela Iebba

Productie
Anorak Berlin/Independent London
Director: Gary Freedman 
Executive Producer: Christiane Dressler
Producer: Jason Kemp
Dop: Stephane Vallee
Post Production: MPC London
Editor: Adam Spivey 
Sound Studio: Grand Central Sound Studio London

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in