Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone en T-Mobile gedagvaard wegens misleidende telefoonabonnementen

Eiser Consumentenclaim wil dat de providers teveel in rekening gebrachte kosten terugbetalen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De belangenorganisatie baseert zich op een uitspraak van de Hoge Raad uit 2014. Toen werd bepaald dat providers geen all-inprijzen meer mogen aanbieden voor abonnementen met een &;gratis&; toestel. Een deel van de abonnementsprijs is eigenlijk een afbetaling voor de telefoon.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kregen na afloop van de abonnementsperiode bij verlenging dezelfde kosten voor hun rekening, maar er werd geen nieuwe telefoon geleverd.

Het maandbedrag zou logischerwijs naar beneden moeten gaan, maar volgens de claimorganisatie was dit niet het geval. &;Het gaat om honderden euro&;s per persoon&;, aldus Stef Smit van Consumentenclaim tegen de Volkskrant.
 
Volgens een berekening van Consumentenclaim gaat het om zo&;n miljoen abonnementen van T-Mobile en Vodafone waarbij na verlenging hetzelfde maandbedrag is geïnd.

Ook KPN ligt onder vuur vanwege het aanbieden van deze contracten, maar is nog in onderhandeling  met ConsumentenClaim en de Consumentenbond over een compensatieregeling. Het bedrijf wordt daarom niet gedagvaard.

In een reactie laat Vodafone aan de Volkskrant weten dat de uitspraak van de Hoge Raad een specifieke situatie met een wanbetaler betrof. T-Mobile laat weten dat de dagvaarding een klacht omvat die nog niet bij hen bekend was.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in