Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet reclamebranche Q2 blijft gelijk

De omzet van de reclamebranche is in het tweede kwartaal van 2012 niet veranderd ten opzichte van een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee zette de negatieve ontwikkeling van de afgelopen vier kwartalen niet verder door. Uit de conjunctuurenquête van juli 2012 van het blijkt wel dat ondernemers in de branche van mening zijn dat het economisch klimaat is verslechterd. Per saldo was één op de zeven ondernemers van mening dat het economisch klimaat in het tweede kwartaal is verslechterd.

related partner content for mobile comes here

Voor het derde kwartaal worden weinig veranderingen in het economisch klimaat voorzien. Bijna 5 procent van de ondervraagden verwacht een afname van de omzet in het derde kwartaal. Ook de verwachtingen voor de omzet en de werkgelegenheid zijn vrij neutraal.

Nadat vorig kwartaal het laagste omzetniveau sinds 2006 werd bereikt in de reclamebranche, was de omzet in het tweede kwartaal van 2012 weer terug op het niveau van een jaar eerder. Dit is in tegenstelling tot de vier voorgaande kwartalen. Toen werd gemiddeld per kwartaal nog ruim 5 procent minder omgezet dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Maar het omzetniveau van vóór de economische crisis is nog niet in zicht. Ook in het tweede kwartaal van 2012 heeft de branche het in vergelijking tot de zakelijke dienstverlening als geheel slechter gedaan. In de Zakelijke dienstverlening werd 1,3 procent meer omzet geboekt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in