(Campagne) Miffy vliegt met KLM
Nijntje, in het buitenland heet ze Miffy, is inmiddels ook zeer populair in China. Energize ontwikkelde voor Mercis, dat het merk Nijntje voor Dick Bruna beheert en exploiteert, vorig jaar al een social mediacampagne om Miffy in de Chinese markt te introduceren.
KLM zet Nijntje (en een flink stuk van het global marketingbudget) nu in om de Europese bestemmingen bij de Chinezen te promoten. En om het aantal volgers van de KLM-sites in de Chinese social media te vergroten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe campagne houdt in dat Nijntje, samen met haar oom vliegenier, gedurende 60 dagen naar diverse KLM-bestemmingen reist: de eerste bestemming van Nijntje is Amsterdam.
De reis gaat daarna naar Rome, Parijs, Barcelona, Londen en een geheime zonnige plek.
Nijntje krijgt gedurende haar reis tips van Chinese beroemdheden, die op deze bestemmingen hebben gewoond. En in Londen krijgt Nijntje tips van de Britse zanger James Blunt.
Het interactieve verhaal wordt gedeeld via de Chinese sociale mediasites Sina Weibo, Renren en Tencent Weibo, en is te volgen op de campagnesite www.klm.com/miffy.
Volgers die deelnemen aan een van de vele games, quizzen en online activaties maken kans op prijzen, die speciaal voor deze campagne zijn ontwikkeld.
KLM vliegt op dit moment op acht verschillende routes op China en heeft daarmee naar eigen zeggen het grootste netwerk tussen Groot-China en Europa.
Het is overigens niet de eerste keer dat Nijntje voor co-branding doeleinden wordt ingezet: 7 jaar geleden mocht Nijntje op de site van het Koninklijk Huis de stamboom uitleggen aan een jong publiek, allemaal ter ere van de tweede verjaardag van prinses Amalia. Prins Willem-Alexander trad toen op als vader Pluis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid