Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Miffy vliegt met KLM

Speciaal voor de Chinese markt lanceerde KLM in samenwerking met Energize een social media-campagne, waarin ons nationale konijntje Nijntje…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nijntje, in het buitenland heet ze Miffy, is inmiddels ook zeer populair in China. Energize ontwikkelde voor Mercis, dat het merk Nijntje voor Dick Bruna beheert en exploiteert, vorig jaar al een social mediacampagne om Miffy in de Chinese markt te introduceren.

related partner content for mobile comes here

KLM zet Nijntje (en een flink stuk van het global marketingbudget) nu in om de Europese bestemmingen bij de Chinezen te promoten. En om het aantal volgers van de KLM-sites in de Chinese social media te vergroten.

De campagne houdt in dat Nijntje, samen met haar oom vliegenier, gedurende 60 dagen naar diverse KLM-bestemmingen reist: de eerste bestemming van Nijntje is Amsterdam.

De reis gaat daarna naar Rome, Parijs, Barcelona, Londen en een geheime zonnige plek.

Nijntje krijgt gedurende haar reis tips van Chinese beroemdheden, die op deze bestemmingen hebben gewoond. En in Londen krijgt Nijntje tips van de Britse zanger James Blunt.

Het interactieve verhaal wordt gedeeld via de Chinese sociale mediasites Sina Weibo, Renren en Tencent Weibo, en is te volgen op de campagnesite .

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Volgers die deelnemen aan een van de vele games, quizzen en online activaties maken kans op prijzen, die speciaal voor deze campagne zijn ontwikkeld.

KLM vliegt op dit moment op acht verschillende routes op China en heeft daarmee naar eigen zeggen het grootste netwerk tussen Groot-China en Europa.

Het is overigens niet de eerste keer dat Nijntje voor co-branding doeleinden wordt ingezet: 7 jaar geleden mocht Nijntje op de site van het Koninklijk Huis de stamboom uitleggen aan een jong publiek, allemaal ter ere van de tweede verjaardag van prinses Amalia. Prins Willem-Alexander trad toen op als vader Pluis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in