Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix op zoek naar next steps in recommender systems

Terwijl Nederland nog worstelt met de vraag wat de gevolgen zijn van het gebruik van Big Data, meldt Netflix in haar techblog het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zie het artikel op of de techblog van .  Op deze wijze wil Netflix haar algoritmen sneller kunnen aanpassen op de voortdurende verandering van haar klanten. De resultaten zijn veelbelovend.

related partner content for mobile comes here

Constatering:

In mijn beleving staat Big Data in Nederland nog steeds gelijk aan het leren omgaan met data uit de eigen transsectionele database en niet gebruik kunnen maken van analysetechnieken uit het vakgebied machine learning, natuaral language processing, social network analyse en zelfs neuroscienes.  Resultaten uit deze vakgebieden zijn (ook) veelbelovend.

De vraag is wanneer we in Nederland de gedachteswitch maken.  Niet meer bediscussiëren hoe om te gaan met “veel data”, maar het gebruik maken van allerlei datavormen via niet conventionele analysetechnieken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in