Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk ABN Amro bijna 10 miljard waard

Het merk ABN Amro is maar 9,4 miljard dollar waard. Dat is internationaal goed voor een twaalfde plaats.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een internationaal onderzoek van merkenbureau Brand Finance. Wereldwijd de duurste merknaam in de bancaire wereld is die van Citi Group. Het merk Citi is 35,2 miljard dollar waard. ABN Amro is de hoogste Nederlandse bank in de lijst, gevolgd door ING op plek 26 (5,3 miljard dollar). Fortis is veertigste met 3,2 miljard.
’Opmerkelijk is dat bij ABN Amro de merkwaarde internationaal gezien bijzonder zwaar weegt’, stelt Ferdy de Smeth, managing partner bij Brand Finance. De merkwaarde bedraagt bijna 19 procent van de totale beurswaarde. ‘De bank heeft niet alleen een sterk merk, maar is qua beurswaarde ook iets ondergewaardeerd’, legt De Smeth uit aan De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Vooral banken die internationaal onder dezelfde naam opereren, hebben een waardevol merk, al haalt de bancaire sector het niet bij merken als Coca-Cola (80 miljard). Dat is volgens De Smeth inherent aan de sector. ‘Bij zaken als parfum, cosmetica, bier en frisdrank hebben merken nu eenmaal een grotere toegevoegde waarde.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in