Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen gaat bereik games meten

Nielsen Media Research start met het meten van het bereik van games, allereerst in de Verenigde Staten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoeker meet de populariteit van games, kijkt naar de leeftijd en het type spelcomputer dat gamers gebruiken, meldt . Nielsen wil adverteerders inzicht geven in het bereik.
Voorlopig wordt alleen de Amerikaanse gamer onder de loep genomen. In een later stadium volgen eventueel ook andere landen.

related partner content for mobile comes here

Het meetsysteem dat Nielsen gebruikt, GamePlay Metrics, gaat het gedrag van gebruikers van veelgebruikte consoles als Microsofts Xbox, Sony’s PlayStation en de Nintendo onderzoeken. Afnemers krijgen een wekelijks rapport met daarin een overzicht van de meetresultaten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in