
Uit het jaarlijks uitgevoerde onderzoek blijkt dat deze trend snel is gestegen van een tiende plaats in 2004 en een vierde plek in 2005. In 2006 geeft 44 procent van de marketingmanagers in Nederland aan dit belangrijk te vinden. Traditionele communicatiekanalen voldoen niet meer, consumenten besteden steeds meer tijd online.
De overige vier trends die naar belangrijkheid naar voren kwamen zijn:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensHet aangaan van allianties en partnerships, om nieuwe markten te ontwikkelen en de concurrentie voor te blijven (38%).
Het merk blijft belangrijk in de concurrentie tussen bedrijven. Een sterk merk is essentieel om te overleven in de markt (29%).
Technische product of procesinnovatie. Voorop lopen in de markt door productontwikkeling of de processen stroomlijnen en verbeteren (25%).
Globalisering van de markten; bedrijven moeten kiezen voor een eigen strategie. Gaan ze mee met de globalisering of kiezen ze voor een (lokale) niche? Dit vraagt ook om een mondiale marketingbenadering (23%).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee