Overslaan en naar de inhoud gaan

E-marketing wordt belangrijkste marketingtrend

De meest belangrijke marketingtrend voor 2007 wordt marketing via internet, zo concluderen Berenschot en Nyenrode.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het jaarlijks uitgevoerde onderzoek blijkt dat deze trend snel is gestegen van een tiende plaats in 2004 en een vierde plek in 2005. In 2006 geeft 44 procent van de marketingmanagers in Nederland aan dit belangrijk te vinden. Traditionele communicatiekanalen voldoen niet meer, consumenten besteden steeds meer tijd online.

related partner content for mobile comes here

De overige vier trends die naar belangrijkheid naar voren kwamen zijn:

Het aangaan van allianties en partnerships, om nieuwe markten te ontwikkelen en de concurrentie voor te blijven (38%).

Het merk blijft belangrijk in de concurrentie tussen bedrijven. Een sterk merk is essentieel om te overleven in de markt (29%).

Technische product of procesinnovatie. Voorop lopen in de markt door productontwikkeling of de processen stroomlijnen en verbeteren (25%).

Globalisering van de markten; bedrijven moeten kiezen voor een eigen strategie. Gaan ze mee met de globalisering of kiezen ze voor een (lokale) niche? Dit vraagt ook om een mondiale marketingbenadering (23%).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in