Postbank brainstormt online met consument


De Postbank houdt momenteel een groot online onderzoek, "De Brainstorm van je leven" , naar de ambities en behoeftes van twintigers en dertigers.
Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt namelijk dat twintigers en dertigers het in deze tijd niet gemakkelijk hebben, juist omdat alles ze meezit.
De Postbank wil in samenwerking met MSN ons kennelijk van deze zorgen verlossen en heeft reeds gezien dat haar klanten creatief zijn en online actief.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe doelgroep wordt o.a. geworven via banners op MSN en het is de bedoeling dat er 10.000 consumenten aan deel gaan nemen.
"De Brainstorm" wordt gefaciliteerd door online marktonderzoeksbureau MetrixLab en bestaat uit een aantal ronden:
In de eerste ronde wordt er gevraagd door middel van stellingen naar je ambities op het gebied van o.a. carrière, persoonlijke ontwikkeling, politieke betrokkenheid etc. Uiteindelijk selecteer je je belangrijkste wens/ambitie en geef je aan welke factoren je daarvoor nodig hebt om dat te kunnen realiseren.
Tot slot wordt je gevraagd om in een moodboard e.e.a. weer te geven en deze toe te lichten. Erg creatief ingestoken dus!
In de tweede ronde wordt het nóg creatiever en gaat de deelnemer zelf oplossingen aandragen om meer controle te krijgen over de thema's uit de eerste ronde.
In de derde ronde worden de ideeën van de deelnemers onderling uitgewisseld en wordt er gevraagd deze plannen te verbeteren, verrijken en uit te werken. Tot slot vindt er in de vierde en laatste ronde een selectie van de beste ideeën plaats.
Het hele onderzoek wordt, naast de site zelf, ondersteund door twee "Brainstorm Live" events in Amsterdam en Utrecht met interactieve en creatieve sessies, waarvoor deelnemers zich vrijwillig kunnen aanmelden.
De beste ideeën worden uiteindelijk beloond, maar de grootste beloning lijkt me natuurlijk voor de Postbank zelf. Dit is een uitgelezen mogelijkheid voor de Postbank om haar klanten nog beter te leren kennen en gericht producten en diensten te gaan ontwikkelen voor deze specifieke doelgroep. Sterker nog, dat hebben ze zelf dan al gedaan!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid