Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank brainstormt online met consument

De Postbank houdt momenteel een groot online onderzoek, "De Brainstorm van je leven" , naar de ambities en behoeftes van twintigers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De houdt momenteel een groot online onderzoek, , naar de ambities en behoeftes van twintigers en dertigers.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt namelijk dat twintigers en dertigers het in deze tijd niet gemakkelijk hebben, juist omdat alles ze meezit.
De Postbank wil in samenwerking met ons kennelijk van deze zorgen verlossen en heeft reeds gezien dat haar klanten zijn en actief.

De doelgroep wordt o.a. geworven via banners op MSN en het is de bedoeling dat er 10.000 consumenten aan deel gaan nemen.

"De Brainstorm" wordt gefaciliteerd door online marktonderzoeksbureau MetrixLab en bestaat uit een aantal ronden:

In de eerste ronde wordt er gevraagd door middel van stellingen naar je ambities op het gebied van o.a. carrière, persoonlijke ontwikkeling, politieke betrokkenheid etc. Uiteindelijk selecteer je je belangrijkste wens/ambitie en geef je aan welke factoren je daarvoor nodig hebt om dat te kunnen realiseren.

Tot slot wordt je gevraagd om in een moodboard e.e.a. weer te geven en deze toe te lichten. Erg creatief ingestoken dus!

In de tweede ronde wordt het nóg creatiever en gaat de deelnemer zelf oplossingen aandragen om meer controle te krijgen over de thema's uit de eerste ronde.

In de derde ronde worden de ideeën van de deelnemers onderling uitgewisseld en wordt er gevraagd deze plannen te verbeteren, verrijken en uit te werken. Tot slot vindt er in de vierde en laatste ronde een selectie van de beste ideeën plaats.

Het hele onderzoek wordt, naast de site zelf, ondersteund door twee "Brainstorm Live" events in Amsterdam en Utrecht met interactieve en creatieve sessies, waarvoor deelnemers zich vrijwillig kunnen aanmelden.

De beste ideeën worden uiteindelijk beloond, maar de grootste beloning lijkt me natuurlijk voor de Postbank zelf. Dit is een uitgelezen mogelijkheid voor de Postbank om haar klanten nog beter te leren kennen en gericht producten en diensten te gaan ontwikkelen voor deze specifieke doelgroep. Sterker nog, dat hebben ze zelf dan al gedaan!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in