Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Narrowcasting is niet geschikt voor het pushen van content’

De effecten van narrowcasting zijn nog nauwelijks bekend. Ook informatie over het bereik ontbreekt. Toch experimenteren verschillende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Telfort, t for telecom, Media Markt en Primera, ze hebben één ding gemeen. Allemaal doen ze iets met narrowcasting. Pionieren is een goede term voor hun inspanningen, want geen van de partijen heeft narrowcasting als concept al volledig uitgekristalliseerd. Wel hebben ze onderhand een duidelijk beeld op het netvlies van de waarde die beeldschermen op de winkelvloer kunnen hebben. ‘Narrowcasting is niet geschikt voor het pushen van content’, zeggen ze.

related partner content for mobile comes here

Narrowcasting blijft ook een leerproces, zo blijkt uit de reacties, maar de industrie moet volgens betrokkenen ook oppassen dat er geen valse start mee wordt gemaakt. De verwachtingen van narrowcasting zouden wel eens negatief kunnen uitpakken wanneer het fenomeen puur en alleen als advertentiemedium wordt geëxploiteerd. Stan Hameleers, managing director van FashioUnited TV: ‘Er zijn momenteel spelers in de markt die schermen ophangen tegen zeer geringe kosten, maar waarbij dan wel heel veel reclametijd eigendom blijft van de eigenaar van het kanaal. Dat mondt uit in een narrowcastingkanaal wat niet voldoet aan de verwachtingen van zowel de retailer als ook van de consument. Het gaat dan niet voor je werken maar tegen, met alle gevolgen van dien.’

Narrowcasting is meer een informatiekanaal dan een reclamekanaal, zo blijkt uit de reacties. Als onzekerheden voor de inzet van narrowcasting worden vooral genoemd:

- Effecten zijn niet bekend
- Bereik is beperkt
- Het kanaal is versnipperd

Het gehele verhaal staat in het oktobernummer van het Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in