De Google-generatie valt best mee


Jongeren geven juist hartstochtelijk om de hen omringende wereld en vinden om die wereld te begrijpen reizen heel belangrijk. Ze willen dat hun werk anderen voordeel oplevert, geven aan goede doelen, zijn geïnteresseerd in politiek en bezorgd over milieukwesties. Hun vanzelfsprekende relatie met nieuwe technologie en vooral internet heeft geleid tot een veel grotere mate van zelfexpressie, creativiteit en onafhankelijkheid.
Deels verklaart dit waarom de aantrekkingskracht van merken als Nike plaatsmaakt voor technologiemerken als Google. Jongeren kunnen met recht de Google-generatie worden genoemd. Ze zijn afhankelijk van technologie. Ze zouden bijvoorbeeld liever hun tv dan hun computer kwijtraken, vinden het internet belangrijk om relaties te onderhouden en vinden dat technologie hun leven verbetert.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar ondanks hun gedeelde liefde voor technologie zijn jongeren geen homogene groep. Met name tussen niet-studenten en studenten, de early adopters, bestaan grote verschillen.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid