Overslaan en naar de inhoud gaan

De Google-generatie valt best mee

Het onderzoek TechTribe 2006 laat zien dat het stereotype beeld van 16- tot 25-jarigen, van egoïstische, introspectieve, zelfgeobsedeerde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren geven juist hartstochtelijk om de hen omringende wereld en vinden om die wereld te begrijpen reizen heel belangrijk. Ze willen dat hun werk anderen voordeel oplevert, geven aan goede doelen, zijn geïnteresseerd in politiek en bezorgd over milieukwesties. Hun vanzelfsprekende relatie met nieuwe technologie en vooral internet heeft geleid tot een veel grotere mate van zelfexpressie, creativiteit en onafhankelijkheid.

related partner content for mobile comes here

Deels verklaart dit waarom de aantrekkingskracht van merken als Nike plaatsmaakt voor technologiemerken als Google. Jongeren kunnen met recht de Google-generatie worden genoemd. Ze zijn afhankelijk van technologie. Ze zouden bijvoorbeeld liever hun tv dan hun computer kwijtraken, vinden het internet belangrijk om relaties te onderhouden en vinden dat technologie hun leven verbetert.

Maar ondanks hun gedeelde liefde voor technologie zijn jongeren geen homogene groep. Met name tussen niet-studenten en studenten, de early adopters, bestaan grote verschillen.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in