Belangstelling voor reality-tv neemt af


Het gaat om driekwart van de consumenten wereldwijd, zo blijkt uit onderzoek van ACNielsen onder meer dan 22.000 mensen in 41 landen. In Nederland zijn de kijkcijfers voor ‘voorloper’ Big Brother al enkele jaren dalende.
’Wereldwijd vullen televisiestations hun uitzendschema's met realitytelevisie. Het zijn geen dure programma's om te produceren en ze leveren bovendien hoge kijkcijfers op’, aldus Han Eisma, commercieel directeur van ACNielsen Nederland. ‘Hoewel bepaalde programma's nog steeds behoorlijk populair zijn, begint het grote aantal realityshows nu echt te leiden tot een gevoel van verzadiging bij de kijker.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVooral in Europa is de kijker realitymoe. Maar liefst 85 procent vindt dat er tegenwoordig te veel van dergelijke programma's zijn. De Nederlandse kijker zit op het wereldwijde gemiddelde van 77 procent, de laagste score binnen Europa (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid