Overslaan en naar de inhoud gaan

Belangstelling voor reality-tv neemt af

Een overgrote meerderheid van de wereldbevolking vindt dat er te veel realityprogramma's op televisie zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om driekwart van de consumenten wereldwijd, zo blijkt uit onderzoek van ACNielsen onder meer dan 22.000 mensen in 41 landen. In Nederland zijn de kijkcijfers voor ‘voorloper’ Big Brother al enkele jaren dalende.

related partner content for mobile comes here

’Wereldwijd vullen televisiestations hun uitzendschema's met realitytelevisie. Het zijn geen dure programma's om te produceren en ze leveren bovendien hoge kijkcijfers op’, aldus Han Eisma, commercieel directeur van ACNielsen Nederland. ‘Hoewel bepaalde programma's nog steeds behoorlijk populair zijn, begint het grote aantal realityshows nu echt te leiden tot een gevoel van verzadiging bij de kijker.'

Vooral in Europa is de kijker realitymoe. Maar liefst 85 procent vindt dat er tegenwoordig te veel van dergelijke programma's zijn. De Nederlandse kijker zit op het wereldwijde gemiddelde van 77 procent, de laagste score binnen Europa (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in