Overslaan en naar de inhoud gaan

Luchtvaartbranche schoffeert klanten

Luchtvaartmaatschappijen lappen massaal Europese wetten en regels aan hun laars als het gaat om consumentenbescherming bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vliegpassagiers hebben op basis van Europese wetgeving bij annulering of vertraging van hun vlucht recht op een vergoeding tot 600 euro. Luchtvaartmaatschappijen proberen echter keer op keer onder deze wetgeving uit te komen. Van de 10.000 gedupeerde passagiers kregen er 846 direct na het indienen van hun claim geld van de luchtvaartmaatschappij. De afgewezen passagiers moeten lang doorknokken om een vergoeding te krijgen, in sommige gevallen tot voor de rechter.

related partner content for mobile comes here

Technische mankementen worden het vaakst genoemd als reden om een vergoeding niet uit te betalen. Dit gebeurt in bijna 40 procent van de gevallen. Volgens de Europese regels horen technische mankementen echter tot de operationele verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij, tenzij het technische mankement niet voorkomen had kunnen worden.

PvdA Kamerlid Attje Kuiken: 'Zorgwekkend rapport. Passagiers hebben recht op een vergoeding bij vertraging. De houding van vliegtuigmaatschappijen richting passagiers is niet klantvriendelijk maar schofferend. Ik ga de staatssecretaris in mondeling vragenuur om opheldering vragen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in