Overslaan en naar de inhoud gaan

Er is een (Haruki) Murakami Diary-app

Uitgever Random House/Vintage heeft een app gelancerd: de Murakami Diary-app.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitgever Random House/Vintage heeft een app gelancerd: de -app.

related partner content for mobile comes here

schrijft dat het best eens een alternatief voor de standaard kalender-app van Apple kan worden. Voor de boekliefhebbers dan.

De app is niet louter een manier om het werk van deze Japanse schrijver weer te geven (er staan zes korte verhalen in), en het is ook niet voor 100 procent een marketingtool (hoewel de app in dezelfde periode wordt gelanceerd als een nieuwe serie uitgaven van zijn werk).

De app maakt deel uit van een trend waarin promotionele apps ook een nuttige functie bevatten.

De Murakami Diary-app is een kalender, en werkt samen met iCal van Apple en vult het jaar met quotes uit het werk van de schrijver (die weer via sociale media en e-mail te delen zijn met anderen). De app is ook geschikt om om te connecten met iBookstore van Apple. Je kunt de boeken in de app bekijken en op de achtergrond downloaden.

Er bestond al een papieren Murakami-agenda, maar Random House wil het concept ook digitaal gaan uitvoeren. Er werd via Facebook gecrowdsourced om te kijken welke quotes van de auteurs het populairst waren, schrijft .

De uitgever noemt het een mooie manier om nieuwe content en ‘backlist marketing’ met elkaar te combineren. ‘De app geeft hiervoor mogelijkheden die onmogelijk zijn in print.’

Een leuke manier voor de uitgeefwereld om de digitale mogelijkheden te testen.

De app (voor iPhone, iPad & iTouch) kost 2,69 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in