Er is een (Haruki) Murakami Diary-app


Uitgever Random House/Vintage heeft een app gelancerd: de Murakami Diary-app.
Guardian schrijft dat het best eens een alternatief voor de standaard kalender-app van Apple kan worden. Voor de boekliefhebbers dan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe app is niet louter een manier om het werk van deze Japanse schrijver weer te geven (er staan zes korte verhalen in), en het is ook niet voor 100 procent een marketingtool (hoewel de app in dezelfde periode wordt gelanceerd als een nieuwe serie uitgaven van zijn werk).
De app maakt deel uit van een trend waarin promotionele apps ook een nuttige functie bevatten.
De Murakami Diary-app is een kalender, en werkt samen met iCal van Apple en vult het jaar met quotes uit het werk van de schrijver (die weer via sociale media en e-mail te delen zijn met anderen). De app is ook geschikt om om te connecten met iBookstore van Apple. Je kunt de boeken in de app bekijken en op de achtergrond downloaden.
Er bestond al een papieren Murakami-agenda, maar Random House wil het concept ook digitaal gaan uitvoeren. Er werd via Facebook gecrowdsourced om te kijken welke quotes van de auteurs het populairst waren, schrijft Bookseller.com.
De uitgever noemt het een mooie manier om nieuwe content en ‘backlist marketing’ met elkaar te combineren. ‘De app geeft hiervoor mogelijkheden die onmogelijk zijn in print.’
Een leuke manier voor de uitgeefwereld om de digitale mogelijkheden te testen.
De app (voor iPhone, iPad & iTouch) kost 2,69 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid