Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken die zich inzetten voor een betere wereld: Unilever

Positivisme is wat ons door deze tijden van crisis kan trekken. Daarom een reeks van blogs over bedrijven en merken die zich positief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de visie van Unilever prijkt op nummer 1: “Wij werken aan een betere toekomst, iedere dag.”. Afgelopen zaterdag stond er weer eens een prachtig artikel in het Financieele Dagblad over Unilever. Topman Paul Polman lijkt er daadwerkelijk in te gaan slagen om met zijn duurzame strategie daadwerkelijke waardecreatie binnen Unilever te laten plaatsvinden. Belangrijkste winstpunt volgens Polman: het trekt een groot aantal fantastische talenten aan.

related partner content for mobile comes here

Unilever is hot. Het merk is populairder dan ooit tevoren en het doet het structureel beter dan andere bedrijven in de sector. De strategie van Polman lijkt dus zijn vruchten af te werpen. En hij lijkt daarmee een van de eerste CEO’s te worden die bekend komt te staan onder een nieuwe generatie CEO’s die de verantwoordelijkheid voor de wereld nemen.

Ik sprak zelf begin vorig jaar met Jan Zijderveld, Europees directeur van Unilever en hij vertelde dat voor het willen verdubbelen in omzet van Unilever het wel betekent dat je in alles wat je doet de “best of the best” moet zijn. Concessies kunnen niet.
Tevens gaf hij aan vooral ook te willen investeren in de verjonging in zijn bedrijf. “Alleen door verjonging en het investeren in talent kunnen wij als Unilever groeien.”

Unilever laat ook zien dat een mooie toekomst niet altijd soft hoeft te zijn en dat daar ook best een harde management aanpak bij mag horen. Het bedrijf lijkt er mee te willen zeggen: Alleen met de beste mensen kunnen wij een betere wereld maken.

Weet jij ook voorbeelden van bedrijven die een betere wereld maken of draag je zelf een betere toekomst, deel het op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in