'Bedrijfsleven verantwoordelijk voor privacy consument"
Dat blijkt uit de DM Barometer van DDMA, Nima, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing. De special ‘De marketeer in 2013’ staat in het teken van de verwachtingen voor het vakgebied dialoogmarketing. Het thema is een vervolg op eerdere edities. Het onderzoek toont aan dat de marketeer vol goede moed het nieuwe jaar in gaat (82%). Ruim de helft (51%) van de marketeers gaat investeren en 62% kiest voor een nieuwe koers. Hoog op de agenda staan verder de implementatie van permission based marketing en dialoogmarketing.
De grootste kans voor dialoogmarketing is volgens de marketeers, evenals voorgaande jaren, 'social' . Verder verwachten zij dat het vakgebied veel te stellen krijgen met bezuinigingen door gebrek aan budget. Al voorziet 69% van de marketeers dat de uitgaven aan dialoogmarketing hoger zullen uitvallen dan in 2012.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaZiet de marketeer direct mail verdwijnen ten koste van online marketing? 10% van de respondenten denkt dat het inmiddels al zover is . Het percentage marketeers dat van mening is dat direct mail springlevend is, is gedaald van 25% naar 12%. De meerderheid van de marketeers vindt echter dat direct mail altijd een plek zal blijven behouden in de marketingmix; 51% spreekt van een marginale plek en 27% zegt dat deze gelijk is aan die van andere kanalen.
Wat betreft de verantwoordelijkheid voor de privacy van consumenten, vinden de meeste marketeers dat deze bij het bedrijfsleven ligt. Eén derde vindt dat overheid verantwoordelijk is. De groep die vindt dat de consument zelf verantwoordelijkheid draagt, is het kleinst. Wel is deze gegroeid in omvang van 21% in 2010 naar 27% in 2013.
Het rapport is te downloaden via de DDMA Kennisbank.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid