Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten dubbel over duurzaamheid

Consumenten doen niet wat ze zeggen rondom duurzaamheid. De actie '1.000.000 druppels' moet daar verandering in brengen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de 914 respondenten geeft 93% aan duurzaamheid belangrijk te vinden. Slechts 67% vindt van zichzelf dat hij of zij duurzaam leeft. Een nog lager percentage, 54%, zegt meer te willen betalen voor duurzame producten. In de praktijk blijkt slechts een fractie van de consumenten dat ook daadwerkelijk te doen. Dit blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek.

related partner content for mobile comes here

Het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek is door ‘1.000.000 druppels’ gehouden om te monitoren hoe Nederlanders denken over duurzaamheid en welke acties ze hieraan verbinden. Sander Haas namens : ‘We zien dat vrijwel iedereen duurzaamheid belangrijk vindt. Men is er dus van overtuigd dat we op een fatsoenlijke manier met mens en milieu om moeten gaan. Maar het naar de praktijk brengen hiervan zorgt voor problemen.

1.000.000 druppels is een duurzaamheidsproject dat zichzelf als doel heeft gesteld een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen bijdrage aan duurzaamheid. Om dit doel te bereiken krijgen de deelnemers elke week een duurzame tip toegestuurd, de Druppel van de Week. Eén persoon die zo’n duurzame tip toepast kan worden gezien als een druppel op een gloeiende plaat.

1.000.000 druppels is een initiatief van schoonmaakorganisatie Asito, die dit project ziet als een volgende stap in duurzaamheid door bedrijven en andere organisaties. Inmiddels zijn 500 organisaties aangesloten als partner. Deelname is gratis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in