Overslaan en naar de inhoud gaan

ING komt met iPad-game voor jongeren

ING introduceert volgende week de ‘Fame Game’, een gratis mobiele game voor de iPad. De game is bedoeld voor jongeren tussen de 10 en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de game moeten spelers financiele keuzes maken, bijvoorbeeld tussen sparen of uitgeven, extra geld bijverdienen of lenen. Hiermee kun je virtueel geld verdienen. Tegelijkertijd bouw je aan je imago van superster en kun je luisteren naar je favoriete muziek.

related partner content for mobile comes here

Het is volgens ING de eerste game in Nederland met de speciale ‘iPawn®’ technologie: de combinatie van een game op de iPad met speciale, fysieke appCards®.

Door het plaatsen van de appCards® op de iPad is de categorie ‘Specials’ te unlocken. Hiermee kunnen jongeren nog meer fame verwerven en hun profiel unieker maken. Ze kunnen hun profiel op hun ING Betaalpas zetten en er een poster van laten maken. De kaarten zijn onder andere verkrijgbaar op de kantoren van ING.
 
Vincent van den Boogert, directeur marketing ING: ‘ING vindt het belangrijk om jongeren te helpen met het leren omgaan met geld en daar ook over in gesprek gaan met hun ouders. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘jong geleerd, oud gedaan’ zeker ook opgaat als het gaat om verstandig met geld omgaan.’

Voor ING past de ontwikkeling van de game ook in de ‘mobile first strategie’ om met apps en mobiele toepassingen relevant te zijn als het gaat om inzicht bieden in de financien van klanten.

Jumbo
De ‘Fame Game’ is ontwikkeld in samenwerking met spellenfabrikant Koninklijke Jumbo (die iPawn ontwikkelde) en Universal Music. Het spel voldoet daarnaast aan de leerdoelen en competenties voor jongeren die het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) heeft opgesteld over verantwoord omgaan met geld.
 
Arend Smit, algemeen directeur Koninklijke Jumbo: ‘De samenwerking met ING is een mooi voorbeeld van een bundeling van krachten. Het is het eerste spel op basis van het concept ‘iPawn®’, waarbij een iPad-game wordt gecombineerd met fysieke interactieve kaartjes. We maken de game daarmee passend bij de belevingswereld van jongeren.’
 
De iPadgame is vanaf volgende week door iedereen -ING klant of niet- gratis te downloaden via de Apple App Store.

Jongeren die zich opgeven op maken kans om de ‘Fame Game’ een dag in het echt te beleven, met hiphopper Kraantje Pappie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
phuloonikola

Blog post is really great,i found lot of interesting and motivational blogs,now i gonna bookmark this site,so please keep posting such kind of blogs.
Scary Maze Game
iogames

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in