Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne Mona door Selmore

Selmore heeft een nieuwe campagne ontwikkeld voor Mona. Volgens de makers is deze 'eigentijdser en echter, om meer toetjesliefhebbers aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom is er afscheid genomen van Mona-fans Dré en Mieke?
'De 'Dré en Mieke'-campagne heeft Mona (en met name pudding) de afgelopen jaren goed op de kaart gezet. De herkenning is hoog, maar de campagne deed op het laatst meer voor Dré en Mieke als typetjes dan voor het merk en de nieuwe producten. Daarom is een nieuwe campagne ontwikkeld waarmee Mona de impulscategorie toetjes weer op de kaart wil zetten en waarmee het merk in de volle breedte haar assortiment kan ondersteunen. Mona wil ook eigentijdser worden, meer toetjesliefhebbers aanspreken en wat ‘echter’ zijn. Doel is om consumenten te verleiden om meer Mona toetjes te kopen en te eten. Oftewel: het creëren van merkvoorkeur.'

Wat is de gedachte achter de nieuwe campagne?
'Het toetje is het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Kinderen bedenken de slimste dingen en volwassenen worden weer even kind als het gaat om het bemachtigen van een lekker Mona-toetje. Echt alles wordt uit de kast gehaald. De vindingrijkheid van toetjesliefhebbers staat centraal in deze campagne. De slimmigheden die zij uithalen om een toetje te bemachtigen.'

Vanwaar de pay-off 'Alles voor het Toetje'?
'De campagne draait om mensen die een toetje voor zichzelf willen hebben of een toetje niet willen delen met anderen.'

En wat is het uiteindelijke doel?
'Mona wil met de campagne een turn-around veroorzaken. Mona wil weer groeien. En daarmee de hele categorie van smultoetjes in beweging krijgen.'

Al enig idee hoe het vervolg eruit ziet?
'De film met de broers is de eerste in de reeks van de nieuwe campagne 'Alles voor het toetje'. In april volgt de tweede film, 'Papegaai' genaamd. Er komen nieuwe verpakkingen, acties op de winkelvloer en in het najaar volgt een fanshipcampagne.'

Credits
Titel commercial: TVC Broers 30”
Art: Ingeborg de Caluwé
Copy: Paul de Jongh
Account: Anja Froeling, Nicole Florencio
Verantwoordelijk bij klant: Annerie Brenninkmeijer, Margreet Waterweg
RTV Producer: Patrick Nelemans
Regie: Frank Devos (Caviar)
Editor: Marc Bechtold (De Kapsalon)
3D/Online: The Ambassadors
Grading: Glassworks
Muziek: RECSound
Geluid: Soundcircus

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in