Nederland op 8ste plaats in Mobile Advertising bestedingen
Enkele dagen geleden publiceerde ik reeds de eMarketer cijfers over de (verwachte) mobile advertising uitgaven tussen 2011-2016. Vandaag kwam ik op eMarketer weer nieuwe cijfers tegen, waaruit blijkt dat Nederland wereldwijd in de top-10 meedraait op gebied van Mobile Advertising. Volgens het onderzoek wordt er in Nederland $15,32 (€11.61) per mobile internetgebruiker aan mobile advertising uitgegeven (mobile display & search inclusief tablets). Aangezien we in Nederland zo'n 10 miljoen mobile internet gebruikers hebben, komen we met deze onderzoekcijfers dus uit op totale mobile advertising bestedingen van €116 miljoen in 2012! Dit lijk mij wel erg veel geld.
Nielsen heeft onlangs aangegeven dat er in 2012 € 4,9 miljard aan advertising in Nederland is uitgegeven. Dan zou mobile advertising bestedingen 2,4% van de totale mediabestedingen zijn. Als percentage lijkt het dan wel weer aannemelijk. Wat denken jullie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid