Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland op 8ste plaats in Mobile Advertising bestedingen

Enkele dagen geleden publiceerde ik reeds de eMarketer cijfers over de (verwachte) mobile advertising uitgaven tussen 2011-2016.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

publiceerde ik reeds de eMarketer cijfers over de (verwachte) mobile advertising uitgaven tussen 2011-2016. Vandaag kwam ik op eMarketer weer nieuwe cijfers tegen, waaruit blijkt dat Nederland wereldwijd in de top-10 meedraait op gebied van Mobile Advertising. Volgens het onderzoek wordt er in Nederland $15,32 (€11.61) per mobile internetgebruiker aan mobile advertising uitgegeven (mobile display & search inclusief tablets). Aangezien we in Nederland zo'n 10 miljoen mobile internet gebruikers hebben, komen we met deze onderzoekcijfers dus uit op totale mobile advertising bestedingen van €116 miljoen in 2012! Dit lijk mij wel erg veel geld.

related partner content for mobile comes here

Nielsen heeft onlangs aangegeven dat er in 2012 € 4,9 miljard aan advertising in Nederland is uitgegeven. Dan zou mobile advertising bestedingen 2,4% van de totale mediabestedingen zijn. Als percentage lijkt het dan wel weer aannemelijk. Wat denken jullie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in