Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgesteld tv-kijken neemt toe

De totale kijktijd stijgt en Nederlanders kijken vaker uitgesteld tv. Dit blijkt uit het jaarrapport 2012 van de Stichting Kijkonderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder werd al bekend dat de Nederlander in 2012 gemiddeld 3 uur en 16 minuten per dag tv kijkt. Uit het jaarrapport blijkt nu dat zowel op televisie als op internet meer tv-programma's op een later tijdstip worden bekeken. Dit gaat echter niet ten koste van de totale tijd die de Nederlander aan televisiekijken besteedt.

related partner content for mobile comes here

Uit de jaarcijfers blijkt dat tv-kijken via het toestel is gestegen. Dit komt voornamelijk door het kijken naar grote sportevenementen zoals het WK Schaatsen, het EK voetbal en de Olympische Spelen. Ook het slechte weer in april vorig jaar heeft hieraan bijgedragen.

De groei van kijktijd naar digitale zenders is in 2012 afgezwakt, vergeleken met 2011.

Het uitgesteld kijken via het televisietoestel is opgenomen in de totale kijktijd van de 196 minuten per dag. Het percentage uitgesteld kijken binnen 7 dagen is in 2012 gegroeid van 2,9% naar 3,2% van de totale kijktijd. Dit percentage is nog relatief bescheiden, vergeleken met bijvoorbeeld Engeland, waar het percentage inmiddels boven de 10% ligt. Wel heeft het grote impact op specifieke titels, waar soms zelfs tussen de 300.000 en 400.000 kijkers het programma uitgesteld bekijken. Het kijken via een harddisk recorder groeit ook consistent door: van 2,7% naar 3,4%, een groei van ruim 25%.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in