4 uitdagingen voor marketeers in 2013


In de toolkit staan de grootste uitdagingen voor de wereldwijde marketingindustrie in 2013 beschreven. De onderzoekers putten hierbij uit Warc’s database van best practices, en combineren die met de analyses van Deloitte. Marketeers/merken hebben volgens de onderzoekers dit jaar 4 prioriteiten:
Ten eerste moeten merken echt goed begrip hebben van de veranderingen in de verwachtingen van consumenten. Merken moeten vervolgens laten zien dat ze een positief verschil kunnen maken, door te focussen op waarden, ethiek en authenticiteit. Dat ze het leven makkelijker maken, of alledaagse problemen helpen op te lossen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTen tweede moeten ze goed begrijp hebben van de impact van technologie op aankoopgedrag. Met name op de opkomst van ‘showrooming’ (het vergelijken van prijzen en producten op de smartphone in de winkel) en multiscreening (het gebruik van tablets of smartphones tijdens TV-kijken). De trends suggereren dat marketeers in-store boodschappen zullen moeten aanpassen aan mobiel, en dat tv-content wordt gecombineerd met sociale media, search en e-commerce.
Ten derde kijkt de toolkit naar nieuwe visies omtrent sociale media en invloed. De makers van de toolkit zijn van mening dat het sociale kanaal veel groter is dan sociale media alleen, met name als merken zoeken naar merkambassadeurs: die zijn niet alleen online te vinden.
Marketeers moeten als laatste ook zorgvuldig omgaan met hun big data: slecht uitgevoerde big data-projecten (lees: slecht gepersonaliseerde campagnes) zorgen ervoor dat consumenten bij je weglopen.
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid