Overslaan en naar de inhoud gaan

4 uitdagingen voor marketeers in 2013

Omgaan met een negatief sentiment ten opzichte van merken en bedrijven, nieuwe trends in aankoopgedrag en bredere definities van social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de toolkit staan de grootste uitdagingen voor de wereldwijde marketingindustrie in 2013 beschreven. De onderzoekers putten hierbij uit van best practices, en combineren die met de analyses van Deloitte. Marketeers/merken hebben volgens de onderzoekers dit jaar 4 prioriteiten:

related partner content for mobile comes here

Ten eerste moeten merken echt goed begrip hebben van de veranderingen in de verwachtingen van consumenten. Merken moeten vervolgens laten zien dat ze een positief verschil kunnen maken, door te focussen op waarden, ethiek en authenticiteit. Dat ze het leven makkelijker maken, of alledaagse problemen helpen op te lossen.

Ten tweede moeten ze goed begrijp hebben van de impact van technologie op aankoopgedrag. Met name op de opkomst van ‘showrooming’ (het vergelijken van prijzen en producten op de smartphone in de winkel) en multiscreening (het gebruik van tablets of smartphones tijdens TV-kijken). De trends suggereren dat marketeers in-store boodschappen zullen moeten aanpassen aan mobiel, en dat tv-content wordt gecombineerd met sociale media, search en e-commerce.

Ten derde kijkt de toolkit naar nieuwe visies omtrent sociale media en invloed. De makers van de toolkit zijn van mening dat het sociale kanaal veel groter is dan sociale media alleen, met name als merken zoeken naar merkambassadeurs: die zijn niet alleen online te vinden.

Marketeers moeten als laatste ook zorgvuldig omgaan met hun big data: slecht uitgevoerde big data-projecten (lees: slecht gepersonaliseerde campagnes) zorgen ervoor dat consumenten bij je weglopen.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in