Overslaan en naar de inhoud gaan

Het ultieme marketinginstrument

E-mail is hét marketinginstrument. Dankzij e-mail kunnen mailingkosten vervallen, berichten kunnen letterlijk één-op-één worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoek levert e-mail marketing een aanzienlijk hogere respons op dan traditionele mailings, reclame en banner-advertenties. Aan succesvolle e-mail marketing is echter een belangrijke voorwaarde verbonden. Marketeers moeten vóóraf toestemming vragen voor het sturen van berichten of ontvangers een simpele mogelijkheid bieden zich van verzendlijsten te laten halen. Is eenmaal aan die voorwaarde voldaan, dan biedt e-mail ‘oude mogelijkheden, maar dan online’ en daadwerkelijk nieuwe kansen.

related partner content for mobile comes here

Maatwerk is zo’n kans. E-mail berichten kunnen productinformatie bevatten, die specifiek is afgestemd op individuele ontvangers. Een andere kans: tracking van resultaten van e-mail campagnes. Eenvoudig kan worden geregistreerd of een klant doorklikt van een e-mailbericht naar een Website, en of hij iets aanschaft. Trackingmogelijkheden kunnen bovendien worden gebruikt om verschillende e-mail berichten tegelijkertijd te testen op effectiviteit.

De mogelijkheden om via e-mail de klantenloyaliteit en winst te stimuleren zijn legio. Denk aan klantenrelatie e-mail, het sturen van periodieke berichten over nieuwe producten, acties etcetera. Of aan e-mail voor ‘herinneringsservices’, bijvoorbeeld een autokoper wijzen op de volgende servicebeurt. Verder kan e-mail worden ingezet voor statusbevestiging van orders, klantenservice-activiteiten, prospectbenadering, ‘virale’ marketing (klanten brengen nieuwe klanten aan, via ‘zend dit aan een vriend-button’). Ook is e-mail een prima instrument voor follow-up van evenementen (bedankje na beursbezoek), co-marketing met partners, en communicatie met kanaalpartners. (sales & marketing management, maart 2000)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in