Overslaan en naar de inhoud gaan

Here Today No Tomorrow?

Het is altijd een beetje onkies om te praten over een merk waar jezelf jaren aan gewerkt hebt. De neiging om met een zelfvoldane air het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat valt het reclamebureau niet aan te rekenen. Sterker nog, de campagne is eerder al uitgesteld met het oog op de kredietcrisis en de overname van ABN Amro Nederland. De campagnemanagers hadden ongetwijfeld een korte adempauze in gedachten, om na het overwaaien van de subprime ellende vol vertrouwen de nieuwe merkboodschap te verspreiden. Tja, blijkt de bankverzekeraar tot ontzetting van de aandeelhouders haar solvabiliteit keer op keer te moeten opvijzelen. Na de euforie rond de overname en de verkiezing van ceo Votron tot Europees Zakenman van het Jaar kan dit niet anders uitgelegd worden als de neergaande lijn in de rode campagnecurve. Sommigen zien dit als de beloning voor de overmoed van een middelgrote speler die het trotse bolwerk ABN Amro slechtte. Anderen maken grappen over de zelfreflectie waartoe de campagne oproept. Een bank die slechts met een kapitaalinjectie van een staatsfonds uit Libië overeind blijft, is de laatst aangewezen persoon om mensen te wijzen op hun levensvraagstukken, niet waar? Maar de campagne zou zich zo maar ten gunste van Fortis kunnen keren. Van wie accepteer je een oproep tot reflectie? Van iemand die veel levenservaring heeft. Die ups en downs heeft meegemaakt en daar sterker is uitgekomen. Als Fortis weliswaar getekend maar wijzer uit deze crisis komt, kan ze met recht deze rol claimen. Een veteraan die bewezen heeft te kunnen overleven in een nietsontziende kapitaalmarkt. Daar wil je best iets van aannemen.. Ben dan toch benieuwd hoe een accountmanager van Fortis dit concreet gaat invullen. Even wachten op betere tijden..

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in