Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdbesteding in zomer van tv naar boeken

Ruim 65 procent van de Nederlanders kijkt in de zomer minder televisie dan anders. 42 Procent van de ondervraagden leest meer boeken in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna de helft is niet gecharmeerd van de tv-programmering in de zomermaanden en kijkt daarom minder vaak. Dat concludeert mediawinkel in haar Zomertijd Onderzoek dat het bedrijf vandaag publiceerde. Naast meer lezen en sporten, gaan mensen er vaker op uit met de kinderen en 30 procent eet vaker buiten de deur. Ook vrienden krijgen zomers meer aandacht.

related partner content for mobile comes here

De tijdsbesteding verlegt zich bij ruim de helft van de Nederlanders in de zomer nadrukkelijk van tv kijken naar meer en vaker lezen. Als Nederlanders in de zomer dan toch tv kijken, willen ze vooral zelf bepalen wat ze kijken en niet afhankelijk zijn van de zomerprogrammering. Zo ziet bol.com in de verkoopcijfers een significante stijging van tv-series op dvd die zomers niet worden uitgezonden.

Het bol.com Zomertijd onderzoek is online uitgevoerd onder ruim 500 respondenten (n=507) door Goos Marketing Research.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in